آخرین عکس های ملکه فیل ها

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: اگر با چشم خودم از نزدیک نمی دیدم، بعید بود باور کنم که چنین فیلی در دنیا وجود دارد.

آخرین عکس های ملکه فیل ها

این فیل که F-MU 1 نام داشت، در بیش از شصت سال گذشته، در دشت های ساوو در کنیا سرگردان بود. او از واپسین بازماندگان بلند عاج ها در آفریقا بود. بلندی عاج این فیل ها به حدی است که به زمین می رسد.

ویل بورارد لوکاس، عکاس بریتانیایی این عکس ها را اندکی قبل از مرگ ملکه فیل ها گرفت. کمتر از 30 فیل عاج بلند در آفریقا باقی مانده است. ویل، 18 ماه را صرف عکس دریافت از این فیل کرد و در این پروژه مسئولان ساوو و سرویس حیات وحش کنیا با او همکاری کردند. او می گوید وقتی برای اولین بار این فیل بزرگ را دیده در شگفتی فرو رفته است. پیر و لاغر بود، اما آرام و با شکوه قدم پیش می نهاد و راه می رفت، بلندی عاج هایش به اندازه ای بود که در وقت راه رفتنش زمین را می خراشید تا او بر آن پا بگذارد. این عکاس که شیفته این فیل شده در بلاگ خود به توصیف او پرداخته است. او مانند اثری باقی مانده از دوران باستان بود.

ویل می گوید: او از دوران های دشواری که شکارچیان به سراغش می رفتند نجات یافت، او پیروزمندانه زیست چرا که زندگی اش پیش از وقت و با افتادن در دام، یا در اثر اصابت تیری زهرآلود یا گلوله تفنگ به بدنش خاتمه نیافت.

حیواناتی مانند F-MU 1 اغلب توجه صیادان عاج را به خود جلب می نمایند و خیلی خاص اند، چرا که دندان فیل معمولا پیش از آنکه این قدر بزرگ گردد، می شکند.

دو سال پیش یک فیل 50 ساله که از همین نوع بود، در همین منطقه کشته شد. به نظر می آید شکارچیان از تیر زهرآلود استفاده نموده بودند. آخرین عکس زندگی این فیل در کنار آبشخوری گرفته شد. ویل می گوید حس خوبی که عکس دریافت در آن لحظه به من داد، برای همواره با من خواهد ماند.

منبع: BBC

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: برترین ها
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27035

به "آخرین عکس های ملکه فیل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین عکس های ملکه فیل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید