آزادراه تهران-شمال ساخته شد

به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال خاطرنشان کرد: عملیات ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال به اتمام رسیده و هم اکنون در حال اجرا خط کشی ها، کوبیدن گاردریل ها، و نصب تابلوهای مختلف هدایت و رانندگی هستیم.

آزادراه تهران-شمال ساخته شد

به گزارش خبرنگاران، به نظر می رسد پس از سال ها انتظار قطعه یک آزادراه تهران-شمال به روزهای افتتاح خود نزدیک می گردد و گویا پس از عذرخواهی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بابت تاخیر در بهره برداری از این پروژه دیگر قرار نیست شاهد امروز و فردا شدن در این زمینه باشیم.

علی توکلی -عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال- در گفت وگو با خبرنگاران درباره آخرین شرایط ساخت و بهره برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: عملیات اجرایی بخش سیویل آزادراه به صورت کامل به اتمام رسیده است و هم اکنون در آزادراه هیچ کاری از نظر ساخت باقی نمانده است. در حال حاضر کوبیدن گاردریل ها، خط کشی و نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار داده ایم. وی افزود: در حوزه تجهیزات مکانیک برقی هم در مراحل نهایی قرار داریم. به عنوان مثال در تونل بلند تالون با طول 4950 متر و تونل شماره 13 با طول 2400 متر ویژگی های خاصی دارد که هم اکنون تجهیزات الکترومکانیکال آن مانند جت فن ها ، چراغ ها و...نصب شده است. همچنین درون تونل ها را به خاطر راهنمایی بهتر مردم رنگ آمیزی نموده ایم.

عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه نصب دوربین های کنترل راستا و تکمیل اتاق کنترل یکی از کارهایی است که دراین قطعه از آزادراه رو به اتمام است، ادامه داد: در حوزه ساخت می توان گفت همه کارها صورت گرفته است چرا که ترانشه های بلند همه گی تثبیت شده و هم اکنون در حال نصب تورسنگ هایی هستیم که تا چند روز آینده به انتها می رسد، همچنین ایمن سازی راستا برای تردد خودروها صورت گرفته است.

توکلی با اشاره به اینکه بیشترین تاکید روی تونل تالون است چرا که این سازه بلندترین تونل در کشور بوده و استان تهران را به البرز متصل می نماید، گفت: از ویژگی های تونل تالون سه قلو بودن آن است، یعنی اینکه دو تونل برای راستاهای رفت و برگشت و تونل سوم را برای سرویس در نظر گرفته ایم. درابتدا تونل سوم یا سرویس، اکتشافی بود و برای استخراج جنس لایه آن را حفاری کردیم، در مرحله حفاری تونل های اصلی رفت و برگشت، برای هوادهی به تونل های چپ و راست از آن استفاده شد و حالا به عنوان تونل سرویس مورد استفاده قرار می گیرد. به این معنی که اگر در داخل هر کدام از تونل ها مسئله و مسئله ای به وجود بیاید مردم می توانند از خودروهای خود خارج شده و به وسیله دستک های نصب شده، به تونل سرویس وارد شوند.

وی افزود: در هر 500 متر یک دستک ترافیکی و در هر 500 متر دیگر نیز یک دستک نفر رو داریم. در واقع می توان گفت که مردم در تونل تالون در هر 250 متر می توانند از این دستک ها استفاده نمایند که تا کنون در کشور سابقه نداشته است. یکی دیگر از ویژگی های این تونل که آن را منحصر به فرد می نماید این است که برای نخستین بار در آن سقف دوم احداث نموده ایم و آن را به یک کانال تبدیل کردیم، این استاندارد اروپایی برای نخستین بار در کشور رعایت شده است.

عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال ادامه داد: سقف دوم این تونل برای تهویه هوا در مواقع اضطرار و آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد یعنی به جای اینکه از یک سمت تونل هوا را بدمیم و از سمت دیگر عبور دهیم دریچه های این تونل به سمت این سقف دوم باز شده و هوا را به سمت بالا راهنمایی می نمایند و کسانی که داخل تونل هستند درگیر دود نمی گردد، همچنین دریچه ها که باز می گردد جریان باد 120 کیلومتری با اکسیال فن های تعبیه شده ایجاد می گردد و همین مساله سبب شده تا جریان دود و آلودگی هوا از دریچه ای دیگر خارج گردد یا در زمانی که ترافیک پس می زند، مردم در تونل قطعا کولر خودروهای خود را روشن می نمایند اما این مساله دما و آلودگی هوای داخل تونل را بالا می برد اما در چنین شرایطی می توان با جریان باد پیش بینی شده به فن ها یاری کنیم تا هوا زودتر جابه جا گردد. از سوی دیگر نیز می توانیم به وسیله سقف دوم و اکسیال فن های آن، هوای تازه را از دو طرف تونل به داخل راهنمایی نموده و به وسیله سقف دوم آن را به داخل تونل راهنمایی و تزریق کنیم. این ویژگی های فنسی از این تونل بلند یک سازه منحصر به فرد می سازد.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64388

به "آزادراه تهران-شمال ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادراه تهران-شمال ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید