احداث پروژه های گردشگری بوم کلبه و بازارگل و گیاه در سرخه حصار کلید خورد

به گزارش مجله سرگرمی، در پی انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاوری مبنی بر واگذاری اراضی جنگلی و نظر به طراحی ده ها پروژه در بوستان جنگلی سرخه حصار ، فراخوان جذب سرمایه گذار مربوط به دو پروژه گردشگری برای اولین بار در این منطقه به نتیجه رسید و روند احداث دو پروژه بوم کلبه و بازارگل و گیاه کلید خورد.

احداث پروژه های گردشگری بوم کلبه و بازارگل و گیاه در سرخه حصار کلید خورد

ایسنا: مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با بیان اینکه تفاهم نامه اجرای مدیریت بهره وری و نگهداری از پارک های جنگلی و توسعه فضای سبز شهر تهران در چارچوب تبصره 1 ماده 2 قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع کشور بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران به امضاء رسید، گفت: در این راستا، 624 هکتار از اراضی بوستان جنگلی سرخه حصار به شهرداری منطقه 13 به مدت 30 سال واگذار شد که با انعقاد این تفاهم نامه ، شهرداری منطقه 13 اقدام به اجرایی کردن پروژه های مربوط به قطب گردشگری شرق تهران مطابق با مأموریت های زیست محیطی کرد.

وی با اشاره به فراخون عمومی و مناقصه مربوط به بازارگل و گیاه و احداث اقامتگاه بوم گردی (بوم کلبه) گفت : با توجه به پیگیری های اجرا شده و برگزاری جلسات متعدد قطب گردشگری شرق تهران، برای اولین بار فراخوان جذب سرمایه گذار به نتیجه رسید و توانستیم در قالب قرار داد مشارکتی، دو پروژه مربوط به گردشگری در این منطقه را به مرحله اجرایی در بیاوریم.

رحمان زاده احداث اقامتگاه بوم گردی را یکی از پروژه های قطب گردشگری شرق تهران برشمرد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 5233 متر مربع با امکانات مختلفی از قبیل کلبه، بوفه ، رستوران ، پارکینگ و… احداث می شود.

شهردار منطقه 13 با اشاره به تعریف 12 غرفه رستوران و 12 کلبه در این پروژه گفت: علاوه بر اینکه کلبه ها همراه با امکانات کامل ، محل مناسبی برای اسکان موقت گردشگران هستند، در رستوران های این اقامتگاه ، ازمواد غذایی ارگانیک برای طبخ غذا استفاده می شود تا گردشگران بتوانند تجربه زندگی در یک زیست بوم خاص را تجربه کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، وی در خصوص جزئیات پروژه دیگر با عنوان بازار گل و گیاه نیز گفت: ضمن طراحی و جانمایی چندین غرفه پرتابل ، پروژه بازار گل در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با زیر بنای 5143 متر مربع احداث می شود.

شهردار منطقه 13 هدف از اجرایی کردن این پروژه ها را ارتقای سرانه های فرهنگی، فضای سبز ، خدماتی و رفاهی در این منطقه عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به رویکرد منطقه در تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به قطب گردشگری شرق تهران ، در نظر داریم این محدوده ارزشمند را تبدیل به محلی برای حضور بیشتر مردم کنیم تا شهروندان بتوانند با طی مسافتی کم ، تجربه جدیدی از طبیعت گردی را در دل پایتخت کسب کنند.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58800

به "احداث پروژه های گردشگری بوم کلبه و بازارگل و گیاه در سرخه حصار کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث پروژه های گردشگری بوم کلبه و بازارگل و گیاه در سرخه حصار کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید