افتتاح 100 پروژه در 2 استان

به گزارش مجله سرگرمی، هفته دولت با افتتاح، کلنگ زنی و بهره بردای از پروژه های متعدد در استان های کردستان و کرمانشاه آغاز شد.

افتتاح 100 پروژه در 2 استان

به گزارش خبرنگاران دراین هفته قرار است درکردستان 25واحد تولیدی با سرمایه گذاری 2هزارو 500میلیارد ریال و اشتغال 900نفر افتتاح شود. درکرمانشاه هم 76پروژه با اعتبار 64میلیارد تومان و اشتغالزایی 742 نفر در بخش کشاورزی افتتاح می شود.

  • افتتاح 76 پروژه در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در هفته دولت امسال 76 پروژه عمرانی و تسهیلاتی با اعتبار 64میلیارد تومان و اشتغالزایی 742نفر دربخش کشاورزی کرمانشاه افتتاح می شود. نوربخش حاتمی روز افزود: ازمجموع این تعداد پروژه، 41پروژه عمرانی، 26پروژه تسهیلاتی و 9پروژه تسهیلاتی نیز آماده کلنگ زنی است.

وی در ادامه با اشاره به ماهیت پروژه های افتتاحی این سازمان در هفته دولت، گفت: طرح ها و پروژه های افتتاحی در بخش کشاورزی استان شامل 41پروژه آب و خاک، 13مورد مربوط به حوزه تولیدات دامی، 8 مورد تولیدات گیاهی، پنج مورد صنایع کشاورزی و تعداد 9پروژه نیز شامل پروژه های تولیدات دامی و گیاهی است که در هفته دولت کلنگ زنی آنها انجام خواهد شد. حاتمی میزان اعتبار عمرانی پروژه های مذکور را 26 میلیارد و 639میلیون تومان، میزان تسهیلات بانکی را 29میلیارد و 257میلیون تومان و سهم آورده مجریان پروژهای ذکر شده را نیز 8 میلیارد و 85 میلیون تومان گفت.

  • بهره برداری از 25 واحد تولیدی در کردستان

25 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال و اشتغال 900 نفر به مناسبت هفته دولت در کردستان افتتاح می شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: از جمله واحدهای قابل افتتاح استان در هفته دولت، بتن گازی ژیوار غرب در سنندج با ظرفیت 70 هزار تن و سرمایه گذاری 127 میلیارد ریال و اشتغال زایی 25 نفر است.

محمد دره وزمی افزود: واحد مهرپویش آوالان در دهگلان تولیدکننده اوراق فشرده چوبی و روکش ملامینه با سرمایه گذاری 490 میلیارد ریال و اشتغال زایی 167 نفری از دیگر واحدهای قابل افتتاح در هفته دولت است. وی افزود: واحد کانیا نور برزین زاگرس در شهرستان بانه تولیدکننده چراغ های ال ای دی دار و لامپ ال ای دی با ظرفیت 3 میلیون عدد و با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی و اشتغال زایی 30 نفر در این ایام افتتاح می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحد سپهر صنعت آرتا مستقر در شهرستان قروه تولیدکننده کنسانتره آهن با ظرفیت 150 هزار تن و سرمایه گذاری 249 میلیارد ریالی و اشتغال 78 نفر از دیگر طرح های قابل افتتاح استان در هفته دولت امسال است. دره وزمی با اشاره به این که 2 واحد با سرمایه گذاری خارجی هم در این ایام افتتاح می شوند، یادآور شد: واحد تولیدکننده لوازم خانگی (تلویزیون، آب سردکن و ساندویچ ساز) با ظرفیت 150 هزار دستگاه و سرمایه گذاری 34 میلیارد ریال و اشتغال زایی 100 نفر در شهرستان سقز افتتاح می شود.

وی افزود: واحد فراسازان توتون آپادانا تولیدکننده سیگارت فیلتردار با ظرفیت 5 میلیارد نخ و انواع تنباکوی معطر معسل با ظرفیت 500 تن از دیگر واحد سرمایه گذاری خارجی قابل افتتاح در این ایام است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: سرمایه گذاری واحد ذکر شده هزار و 500 میلیارد ریال است که برای 310 نفر هم شغل ایجاد کرده است. از دوم تا هشتم شهریورماه، در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است.

  • گاز به 52 روستای کردستان می رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: تعداد 52 پروژه گازرسانی روستایی، گازرسانی به چهار کوخ و کلنگ زنی عملیات اجرای پروژه گازرسانی به 15 روستا همزمان با گرامیداشت هفته دولت در استان کردستان به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود. احمد فعله گری اظهار کرد: با گازرسانی به 51 روستای استان در هفته دولت تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی از هزار و 177 روستا به هزار و 228 روستای گازدار افزایش می یابد.

وی با اشاره به این که درصد نفوذ گاز طبیعی در خانوارهای روستایی به بیش از 88 درصد رسید، افزود: با گازدار شدن این تعداد از روستاها حدود هزار و 650 خانوار به مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه خواهند شد. مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: برای اتمام 51 روستای گازدار شده اعتباری بالغ بر 567 میلیارد ریال هزینه شده که هزینه تمام شده نصب هر عملک مبلغ 200 میلیون ریال است.

  • افتتاح وکلنگ زنی 30 طرح در قصر شیرین

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصر شیرین از افتتاح یا کلنگ زنی 30 طرح تولیدی، عمرانی، خدماتی و کشاورزی در هفته دولت امسال خبر داد. حشمت الله رضایی اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرا و تکمیل این طرح ها را حدود 14میلیارد تومان ذکر کرد. وی اظهار کرد: این طرح ها در بخش های کشاورزی، خدماتی، مبلمان شهری، انجام روکش آسفالت، احداث خانه بهداشت روستایی، اجرای ایستگاه پمپاژ تحت فشار کلاسیک و آغاز عملیات اجرایی پروژه راه سازی است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصر شیرین در ادامه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در آینده ای نزدیک گفت: عزم و اراده 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق بر بازگشایی این مرز قدیمی و رسمی برای تردد زائران عتبات عالیات است و اکنون همت و تلاش شبانه روزی مسئولان و ستاد اربعین به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی مطلوب و مناسب به زائران امام حسین(ع) است.

رضایی افزود: به طور یقین مردم شهرستان قصر شیرین میزبان بسیار خوبی برای زائران عتبات عالیات خواهند بود و در این رابطه با تشکیل ستادهای مردمی بهترین خدمات را به زائران عتبات عالیات ارائه خواهند داد. وی افزود: بازگشایی مرز رسمی خسروی باعث ایجاد خیر و برکت در منطقه خواهد شد و این خواسته به حق مرزنشینان پس از سال ها محقق خواهد شد.

این مسئول در ادامه از هفته دولت به عنوان فرصتی بزرگ برای بیان خدمات دولت و تلاش های شبانه روزی دولتمردان در محرومیت زدایی و پیشرفت مناطق مرزی و محروم نام برد و گفت: مدیران تلاش کنند خدمات دولت را به شکل مناسب به منظور آگاهی مردم و ایجاد نشاط و پویایی و امید در جامعه بازگو کنند. معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصر شیرین بر استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و نصب بنر و نمایش برای بیان خدمات دولت نیز از سوی مدیران تاکید کرد.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39777

به "افتتاح 100 پروژه در 2 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 100 پروژه در 2 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید