امریکا، هم پیمان خود در ناتو را تحریم کرد

به گزارش مجله سرگرمی، گروه دنیا، در حالی که امریکا از تحریم 3 شخصیت و 2 وزارتخانه ترکیه اطلاع داده است، ترکیه ضمن انتشار دستاوردهای 7 روز عملیات چشمه صلح، از بازداشت 4 شهردار حامی حزب کردی این کشور اطلاع داد.

امریکا، هم پیمان خود در ناتو را تحریم کرد

در حالی که در 7 روز گذشته نقدها بسیاری به رئیس جمهوری امریکا بابت خروج از شمال سوریه می گردد؛ سایت شبکه خبری الجزیره گزارش داد، دونالد ترامپ دوشنبه شب در بیانیه ای با تأکید بر اینکه بعضی از وی بابت خیانت به نمودهای سوریه انتقاد نموده اند، از اعمال بعضی تحریم ها بر ترکیه که هم پیمان امریکا در ناتو است، اطلاع داد و بیان کرد، این تحریم ها شامل افزایش تعرفه های فولاد از 25 درصد به 50 درصد و توقف در مذاکرات تجاری به ارزش 100 میلیارد دلار می گردد. علاوه بر این دو وزارتخانه دفاع و انرژی ترکیه و وزیران کشور، دفاع و انرژی این کشور از سوی امریکا تحریم شدند. ترامپ همچنین اطلاع داد، بزودی معاون خود، مایک پنس را به همراه رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی امریکا به آنکارا گسیل خواهد نمود تا مذاکرات با ترکیه را شروع نمایند. این در حالی است که نمایندگان جمهوریخواه در مجلس نمایندگان امریکا این تحریم ها را کافی ندانسته اند.

کمتر از 12 ساعت پس از اعمال تحریم های واشنگتن بر آنکارا، وزارت دفاع ترکیه نتایج خود از عملیات چشمه صلح را بیان کرد و اطلاع داد، در این عملیات نظامی 560 نیروی کرد خنثی شدند. وزارت دفاع ترکیه در این بیانیه کشته شدگان را اعضای دو نیروی شبه نظامی پ ک ک و نیروهای دموکراتیک سوریه معرفی کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هم در سخنانی مدعی شد، ارتش کشورش به همراه شبه نظامیانی که تحت حمایت ترکیه هستند، تا صبح دیروز مساحتی حدود یک هزار کیلومتر مربع را از نمودهایی که او آنها را تروریست های جدایی طلب خوانده، پاکسازی نموده اند تا بزودی آوارگان سوری در آن استقرار یابند. در همین ارتباط مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیشتر در مقاله ای در روزنامه امریکایی نیویورک تایمز نوشته بود: ما معتقدیم زمینه بازگشت پناهندگان سوری به خانه هایشان و فراهم کردن محیطی را که داعش و سایر گروهک های تروریستی نتوانند مجدداً ظهور نمایند، آماده می سازیم. بر این موضوع واقف هستم که بازگشت پناهندگان سوری به صورت امن و داوطلبانه به خانه هایشان باید به دقت برنامه ریزی و مدیریت گردد. این روند باید مطابق با قوانین بین المللی و با همکاری سازمان های ذیربط سازمان ملل متحد پیش برده گردد.

دیروز همچنین خبرها حاکی از تسلط ارتش سوریه بر تمامی مناطق منبج و حرکت آنان به سوی کوبانی (عین العرب) بود.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52997

به "امریکا، هم پیمان خود در ناتو را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امریکا، هم پیمان خود در ناتو را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید