امسال میزان شرب مردم اصفهان 330 میلیون مترمکعب است

به گزارش مجله سرگرمی، علی موسوی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: میزان مصرف شرب در سال های گذشته 400 میلیون متر مکعب بود که امسال این میزان به 330 میلیون متر مکعب رسیده است.

امسال میزان شرب مردم اصفهان 330 میلیون مترمکعب است

وی بیان داشت: در پی کم آبی ، شاهد فشار مضاعفی بر آب های زیرزمینی و چاه ها هستیم و این موضوع خود یک تهدید پنهان است.

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: به منظور مدیریت آب راهی به جز اصلاح فرهنگ در کوتاه مدت و بلند مدت نداریم و چنانچه نتوانیم در مصارف منابع آبی چه سطحی و چه زیرزمینی الگوهای جدیدی جایگزین کنیم قطعاً با مسائل پیچیده تری روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بیشتر کارهای سازه ای در خصوص آب اجرا شده است ولی در زمینه فرهنگی خیلی کاری انجام نداده ایم و البته این فرهنگ سازی باید تحت یک قانون محکم باشد، شرح داد: خشکسالی امسال شرایط را برای همه سخت کرده است.

موسوی اضافه نمود: ما باید بپذیریم که در یک منطقه خشک و نیمه خشک جهان زندگی می کنیم و باید فرهنگ سازگار با این منطقه را الگو قرار دهیم نه اینکه سرانه مصرف مان از کشورهای پر آب هم بیشتر باشد.

وی شرح داد: بر اساس برخی از آمارها در بین کشورها ایران پس از آمریکا و کانادا سومین کشور پر مصرف آب است که باید با فرهنگ مصرف این نقیصه بر طرف شود.

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای اصفهان اضافه نمود: درصد پایینی از ذخایر آب به شرب اختصاص می یابد که در شرایط خشکسالی حتی همین میزان بخش عمده ای از ذخایر آبی را شامل می شود.

وی با تاکید بر اینکه خشکسالی امسال شرایط را برای همه سخت کرده است، تاکید کرد: می توان از این تهدید و مشکل به عنوان یک فرصت استفاده کنیم، ما باید بپذیریم که در یک منطقه خشک و نیمه خشک جهان زندگی می کنیم و باید فرهنگ سازگار با این منطقه را الگو قرار دهیم نه اینکه سرانه مصرف مان از کشورهای پر آب هم بیشتر باشد.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54745

به "امسال میزان شرب مردم اصفهان 330 میلیون مترمکعب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال میزان شرب مردم اصفهان 330 میلیون مترمکعب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید