این 11 عکس خیره کننده به ما نشان می دهند زیر کوه های یخی چه خبر است

به گزارش مجله سرگرمی، دانشمندان مدت ها است دریافتند 90 درصد کل کوه های یخی در زیر دریا قرار دارند. پس، جای تعجبی ندارد که بگوییم ضرب المثل فقط نوک کوه یخ معلوم است درباره این پدیده های طبیعی مصداق دارد.

این 11 عکس خیره کننده به ما نشان می دهند زیر کوه های یخی چه خبر است

چیزی که ما از کوه های یخی می بینیم؛ فقط بخش کوچک از یک کوه بزرگ و بی نظیر است که بخش بزرگی از آن پنهان و نامشخص است.

ما نمی توانیم ببینیم زیر کوه های یخی در دریاها و اقیانوس ها چه خبر است ولی یک عکاس با غواصی به مکان ها کشف نشده ای سفر کرده و تصاویری خیره کننده و گاها باورنکردنی از کوه های یخی درون آب پیش روی ما قرار داده است.

توبیاس فردریش، عکاس 39 ساله آلمانی در سال 2007 ماجراجویی هایی خود در زیر آب را آغاز کرده و به عنوان یک عکاس مطرح زیر آب مشهور شد. او به زیر آب غواصی کرده و شگفتی های آن دنیا را عکاسی می کند. تمام عکس های او در اینستاگرام و فیسبوک اش از زیر آب، موجودات زنده و شگفتی های طبیعی آن جا است.

او با سفر به قطب شمال، مناظری از کوه های یخی فرو رفته در اعماق آب ها را به تصویر کشیده است تا ما در خانه آن ها را تماشا کنیم. در سفر به گرینلند دانمارک، این شانس را پیدا می کند که نه تنها از کوه های یخی زیر آب عکاسی کند؛ بلکه اندازه واقعی آن ها را هم به تصویر بکشد.

این عکس ها نشان می دهند در زیر آب، کوه های یخی در اندازه، اشکال و بافت های مختلف ولی بسیار متنوع و غیرمنتظره هستند. این عکس ها بی نظیر هستند و نشان می دهند زیبایی واقعی کوه های یخی نه در نوک بیرون زده آن ها از آب بلکه در اعماق اقیانوس ها است.

این عکس ها یک پایم واضح هم برای ما دارند و اینکه گرم شدن کره زمین چه تاثیراتی روی کوه های یخی داشته و باید هرچه زودتر برای این معضل بزرگ دنیای به فکر چاره ای باشیم.

خود توبیاس فردریش می گوید طی سالیان متعددی که به گرینلند داشته است؛ به چشم خود شاهد آب شدن کوه های یخی و ناپدید شدن آن ها در سطح اقیانوس منجمد شمالی بوده است.

11 عکس خیره کننده توبیاس فردریش از کوه های یخی زیر آب را با هم تماشا کنیم:

منبع

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78532

به "این 11 عکس خیره کننده به ما نشان می دهند زیر کوه های یخی چه خبر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 11 عکس خیره کننده به ما نشان می دهند زیر کوه های یخی چه خبر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید