رئیس جمهور منتخب مالی به برقراری صلح در کشورش متعهد شد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهوری مالی که مجددا در این سمت انتخاب گردیده است، ساعاتی پس از مجروحیت یک صلحبان سازمان ملل در حمله شبه نظامیان در جریان مراسم سوگند ریاست جمهوری به برقراری صلح در منطقه ناآرام شمال این کشور متعهد شد.

رئیس جمهور منتخب مالی به برقراری صلح در کشورش متعهد شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری 73 ساله مالی در مراسم شروع به کار در باماکو تاکید نمود: غیر قابل تحمل است که برخی به ارزش های آزادی و تحمل ما بی حرمتی می نمایند. هیچ چیز نمی تواند اراده مردم برای اتحاد علیه تروریسم را مختل کند. بازگرداندن صلح و امنیت اولویت قاطع ماست.

مقام های مالی اعلام کردند یک صلحبان سازمان ملل متحد در حمله شهر مناکا در شمال این کشور زخمی گردیده است اما ملیت او را افشا نکردند.

کیتا در انتخابات ریاست جمهوری 67 درصد رای گرفت و سومایلا سیسه، رقیب او که وزیر دارایی سابق بود، تنها 33 درصد رای در دور دوم انتخابات که 12 اوت برگزار گردید، کسب کرد. انتخاب او به رغم نقدها گسترده از نحوه مقابله با خشونت افراطگرایان و تنش های قومی انجام شد.

چالش اصلی کیتا تقویت توافق صلح 2015 میان دولت و گروه های متحد دولت با شورشیان سابق طوارق خواهد بود که این دولت به چشم سنگ بنای صلح به آن می نگرد.

اجرای این توافق صلح با شکست ها و ناکامی های بسیاری روبرو گردیده است. هدف آن توقف خشونت ها و جلوگیری از اشاعه آن در سراسر مالی و کشورهای همسایه شامل بورکینو فاسو و نیجر بوده است.

کمپین سیسه سه شنبه با برگزاری راهپیمایی هزاران نفری در باماکو، پایتخت مالی تاکید نمود که ریاست جمهوری کیتا را به رسمیت نمی شناسد.

سیسه در خاتمه این مراسم گفت: من هرگز به این هزاران نفری که امروز به اینجا آمده اند، خیانت نخواهم کرد. تقلب در انتخابات هرگز به روی کار آمدن یک رئیس جمهوری منتخب دموکراتیک منجر نمی گردد. ما انتخاب فردی که امروز سوگند یاد نموده است، به رسمیت نمی شناسیم.

حامیان او موارد اتهامی را به دادگاه های مالی از جمله دادگاه عالی کشانده اند تا نتایج این انتخابات را به استناد به نقض قوانین باطل اعلام نمایند.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2449

به "رئیس جمهور منتخب مالی به برقراری صلح در کشورش متعهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور منتخب مالی به برقراری صلح در کشورش متعهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید