رئیس سنای قزاقستان به عنوان رئیس جمهوری موقت سوگند یاد کرد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - قاسم جومارت توکایف رئیس مجلس سنای قزاقستان روز چهارشنبه در مراسمی به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور سوگند یاد کرد.

رئیس سنای قزاقستان به عنوان رئیس جمهوری موقت سوگند یاد کرد

به گزارش خبرنگاران از تارنمای خبری فرانس 24 ، توکایف 65 ساله که به سه زبان روسی، انگلیسی و چینی تسلط دارد، تا خاتمه دوره اجرایی رئیس جمهوری مستعفی قزاقستان، یعنی تا آوریل سال 2020، به عنوان رئیس جمهوری موقت خدمت خواهد نمود.

توکایف در نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهوری قزاقستان گفت که خط مشی و سیاست های رئیس جمهوری پیشین را ادامه داده و در مسائل اصلی بر طبق رای نظربایف عمل خواهد نمود.

این رئیس جمهوری موقت همچنین پیشنهاد داد تا به افتخار نورسلطان نظربایف یعنی نخستین رئیس جمهوری قزاقستان پس از اعلام استقلال این کشور از اتحاد جماهیر شوروی، نام پایتخت این کشور به نورسلطان تغییر یابد.

به گزارش خبرنگاران، نور سلطان نظربایف 79 ساله رئیس جمهوری قزاقستان پس از حدود 30 سال در دست داشتن قدرت، دیروز سه شنبه در اظهاراتی تلویزیونی استعفای خود را از این سمت خاطرنشان کرد.

نظربایف در توجیه این اقدام غیرمنتظره خود گفته بود: در سال های اخیر وضعیت حوزه های اجتماعی و مالی تغییری نکرده لذا من امروز تصمیم مهمی برای کشور گرفتم. شهروندان نیازمند به یاری های اجتماعی به دلیل کم کاری وزرا، تحت پوشش دولت قرار نگرفتند. اعضای دولت ارتباط مستقیم با مردم ندارند و از مسائل آنان خبردار نیستند.

نظربایف از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از 25 آذر 1370 تاکنون رییس جمهوری قزاقستان بوده است.

بر اساس قانون اساسی قزاقستان در صورت استعفای رئیس جمهوری ، وظیفه راهنمایی دولت تا زمان مشخص رئیس جدید به رئیس سنای این کشور محول می گردد.

اروپام**9418 **1663**

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16678

به "رئیس سنای قزاقستان به عنوان رئیس جمهوری موقت سوگند یاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سنای قزاقستان به عنوان رئیس جمهوری موقت سوگند یاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید