زیر ساخت های ریلی و حمل و نقل جاده ای در گیلان تقویت گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فنی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار گردید با اشاره به افتتاح خط راه آهن قزوین - رشت، گفت: پروژه ریلی رشت ـ قزوین در حال پیشرفت است و حداکثر تا سرانجام بهمن ماه شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور مکلف بوده آن را تکمیل کند.

زیر ساخت های ریلی و حمل و نقل جاده ای در گیلان تقویت گردد

اسلامی با تأکید بر اینکه رسیدن به هدف نهایی شبکه ریلی در گیلان مستلزم اتصال این خط ریلی به بنادر آستارا و انزلی است، اظهارکرد: با راه اندازی شبکه ریلی و اتصال آن به شهرهای آستارا و انزلی علاوه بر کاهش هزینه های جاری، سرعت انتقال ناوگان باربری نیز افزایش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت همکاری بیشتر راه آهن و حمل و نقل جاده ای در تقویت جابه جایی بار و مسافر تأکیدکرد و اضافه کرد: راه آهن و راهداری و حمل و نقل جاده ای باید زیرساخت های باقیمانده در استان گیلان را تکمیل نمایند.

اهمیت اتصال شبکه ریلی به منطقه آزاد کاسپین

وی با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی به منطقه آزاد کاسپین بسیار مهم و حائز اهمیت است و اعلام کرد: سرعت جابه جایی و انتقال بار در استان گیلان به وسیله منطقه آزاد و بندر کاسپین بسیار حائز اهمیت است و اتصال شبکه ریلی به شبکه حمل و نقل دریایی می تواند در افزایش مراودات همه جانبه با سایر کشورها مؤثر باشد.

اسلامی در ادامه با اشاره به هشت کیلومتر باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت، گفت: در کوشش هستیم 2 محور ورودی و خروجی باقیمانده این آزاد راه در کوتاه ترین زمان تکمیل گردد.

وزیر راه و شهرسازی طرح احداث گیل پارک در گیلان را الگویی مناسب و مؤثر در افزایش ایمنی راه های کشور برشمرد و ادامه داد: احداث گیل پارک ها در سطح راه های برون شهری کشور می تواند علاوه بر افزایش خدمات رفاهی به مسافران و رانندگان در ایمنی سفر نیز بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به افتتاح خط راه آهن قزوین- رشت، توضیح داد: عملیات اجرایی برای افتتاح این خط ریلی در حال پیشرفت بوده و انتظار می رود در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا این خط افتتاح گردد.

اسلامی با تاکید بر رعایت زمانبندی مناسب برای افتتاح پروژه ریلی قزوین- رشت، ادامه داد: محور قزوین - رشت باید به سرعت در ناوگان باری قرار گیرد. این محور در زمینه انتقال کالا نقش اساسی داشته و تکمیل راه آهن قزوین - رشت- آستارا و کریدور شمال به جنوب از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8981

به "زیر ساخت های ریلی و حمل و نقل جاده ای در گیلان تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر ساخت های ریلی و حمل و نقل جاده ای در گیلان تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید