سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون ریاست جمهوری در امور بانوان گفت: سازمان های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند و بسیار مطمئن هستیم که ارزش ها در سازمان های مردم نهاد و NGOها قوت می گیرد.

سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند

به گزارش خبرنگاران ،معصومه ابتکار که عصر امروز (سه شنبه) به وسیله ارتباط صوتی با دومین جلسه از سلسه نشست های تخصصی آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده ارتباط برقرار نموده بود،ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر سازمان های مردم نهاد بسیار تخصصی کار می نمایند و در صورتی که این سازمان ها از دستورالعمل ها و سیاست ها اطلاع کافی نداشته باشد نمی توانند به خوبی تاثیرگذار باشند.

وی اضافه کرد: برای نمونه در حوزه محیط زیست یا زنان باید به صورت تخصصی فعالیت گردد و یا در موضوع اشتغال زنان سرپرست یا کارآفرینی برای بانوان باید تخصصی مدنظر قرار بگیرند.

معاون رییس جمهور در امور بانوان با اشاره به اینکه ضروری است که به وسیله افزایش مهارت ها و آموزش ها با روش های دیده بانی آشنا باشیم و دیده بانی موثر انجام دهیم، خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند و بسیار مطمئن هستیم که ارزش ها در سازمان های مردم نهاد و NGOها قوت می گیرد.

ابتکار با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد در کاهش خطاها و بهبود عملنمودها می توانند موثر باشند و باید سازمان های مردم نهاد این جوانمردی را پیدا نمایند، ادامه داد: خوشبختانه فعالان موجود در سازمان های مردم نهاد فعالان حقوقی هستند که طبق آیین نامه و برنامه رفتار می نمایند و خوشبختانه دولت درباره تقویت این سازمان ها پیشنهاد و قانونی مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه وقتی از سازمان های مردم نهاد صحبت می کنیم از یک سازمان با پشتوانه مناسب به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی مجهز صحبت می گردد، گفت: مهم مدیریت غیردولتی و متفاوت از مدیریت دولتی است و خوشبختانه بر آموزش مهارت های مدیریتی در سازمان های مردم نهاد تاکید بسیاری شده است.

معاون ریاست جمهوری در امور بانوان توضیح داد: در بخش خصوصی و مدیریت دولتی بحث مان این است که باید در هر دو کار کنیم و در این خصوص طرح درس هایی تهیه شده است که قطعا در مدیریت غیردولتی الهام بخش و تاثیرگذار است.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6375

به "سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید