سنجش سلامت پیش دبستانی ها از اول مهر

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد که سنجش سلامت پیش دبستانی ها که سال گذشته همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می شد، سال جاری به دلیل شرایط کرونایی، از اول مهر انجام می گردد تا تراکم جمعیت حین سنجش کمتر و فضا برای رعایت پروتکل های بهداشتی مطلوب تر باشد.

سنجش سلامت پیش دبستانی ها از اول مهر

سیدجواد حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از جمله دستاوردهای انقلاب است که از سال 72 شروع شده است، اظهار کرد: نرخ پوشش سنجش در سال گذشته 97.6 درصد بود و هدف گذاری سال جاری ما پوشش 99 درصدی است.

وی اضافه نمود: از دو سه سال گذشته امکان سنجش سلامت بچه ها پیش دبستانی هم فراهم شده و سال گذشته حدود 50 درصد پیش دبستانی ها در طرح سنجش شرکت کردند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه هدفگذاری سال جاری ما افزایش نرخ پوشش سنجش سلامت بچه ها پیش دبستانی به 60 درصد است، گفت: کوشش ما این است که این آمار آرام آرام به 100 درصد برسد. در این صورت سنجش خود به خود از کلاس اول به پیش دبستانی منتقل شده و در این صورت می توانیم مداخلات تشخیصی و درمانی را یک سال زودتر انجام دهیم.

حسینی ادامه داد: سنجش سلامت پیش دبستانی ها که سال گذشته همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می شد، سال جاری به دلیل شرایط کرونایی، از اول مهر انجام می گردد تا تراکم جمعیت حین سنجش کمتر و فضا برای رعایت پروتکل های بهداشتی مطلوب تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه سنجش سلامت و غربالگری در ارتقای شرایط جسمانی، عملکرد تحصیلی و جای دهی دانش آموزان در مدارس متناسب با شرایطشان بسیار مهم و نقش آفرین است، گفت: 60 هزار پایگاه کار نوبت دهی را انجام می دهند و همزمان با شروع طرح سنجش از نیمه دوم تیر 20 هزار نیرو در 1200 پایگاه، سنجش را اجرا می نمایند و 300 پایگاه سیار نیز به مناطق مختلف عشایری می فرایند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش در پایان ضمن توصیه به خانواده ها برای انجام به موقع طرح سنجش سلامت فرزندشان، گفت: سعی می کنیم سامانه نوبت دهی الکترونیکی را هم بزودی راه اندازی کنیم که خانواده ها کمتر به زحمت بیفتند.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96500

به "سنجش سلامت پیش دبستانی ها از اول مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش سلامت پیش دبستانی ها از اول مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید