شبکه شرکت های دانش بنیان کشورهای عضو اسکاپ ایجاد می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جاباناه، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون مالی اجتماعی این سازمان و هیئت همراه، با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و تبادل نظر کردند.

شبکه شرکت های دانش بنیان کشورهای عضو اسکاپ ایجاد می گردد

عاملی گفت: کمیسیون مالی اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد اسکاپ یکی از 5 کمیسیون منطقه ای این سازمان است که برای تعمیق و گسترش فعالیت های منطقه ای فعالیت می نماید.

وی اضافه کرد: این دیدار در چارچوب سند جامع توسعه روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، انجام شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در چارچوب همین سند نشستی نیز با عنوان خلاقیت و استارت آپ ها در تهران توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری کمیسیون مالی اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد اسکاپ روز آینده برگزار خواهد شد.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: در این نشست علاوه بر گفتگو درخصوص این موضوع و با توجه به این نکته که حوزه اسکاپ آسیا و اقیانوسیه شامل 62 کشور با ظرفیت های بالاست پیرامون این ظرفیت نیز بحث و مصاحبه صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب نگاه به شرق ظرفیت اسکاپ را برای پیشرفت های فرهنگی و علمی مهم می داند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در نشست امروز ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران تشریح شد و این موضوع مورد تاکید قرارگرفت که جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه حیات خود به یک سرمایه عظیم فرهنگی و علمی دست یافته است.

عاملی در تشریح ابعادی از این سرمایه گفت: در سال 1357 در کشورمان تنها حدود 1000 مقاله علمی نگاشته می شد، این درحالیست که بر اساس آمارهای بین المللی در سال 1397 تعداد مقالات به 50 هزار مقاله رسیده است.

وی اضافه کرد: این نشان می دهد که ظرفیت فراوری علم ایران 50 برابر شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این رشد علمی در دنیا چشمگیر و خیره کننده است و به عنوان مثال مجله NATURE این ظرفیت را به عنوان یکی از بالاترین ظرفیت های رشد علمی در دنیا مورد توجه قرار داده است.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های سند راهبری نقشه جامع علمی کشور که افق 2025 را در قالب 240 برنامه اقدام هدف گیری نموده است، اعلام آمادگی کرد که تجربیات جمهوری اسلامی ایران را در حوزه سیاستگذاری علم و فناوری مورد تبادل با کشورهای عضو اسکاپ قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه و در تشریح توافق انجام شده با اسکاپ گفت: ایجاد شبکه موسسات و شرکت های دانش بنیان با موضوع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با عضویت شرکت های دانش بنیان کشورهای عضو اسکاپ هم مورد استقبال طرفین نهاده شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم کاهش درد و توسعه سلامت اجتماعی در دنیا گفت: علم باید به این موضوع یاری کند.

عاملی با اشاره به لزوم توجه به فلسفه و چرایی علم و فناوری اضافه کرد: در کنار مصاحبه درباره پیشرفت علم و فناوری باید به موضوع فلسفه و چرایی علم و فناوری هم توجه کنیم و اهداف متعالی علم و فنآوری را فراموش نکنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آسیا یک ظرفیت برای بازنگری در مدل مدیریت دنیا است، گفت: فکر می کنم این یک دغدغه دنیای باشد؛ علی رغم اینکه دنیا سلطه هر روز به دنبال افزایش سلطه خود است و به این نکته توجه نمی نماید که نظام سلطه شرق (اتحاد جماهیر سابق شوروی) به خاطر همین نگاه سلطه آمیز خود به زمین خورد.

وی اضافه کرد: غرب هم به موضوع آمریکا این نگاه سلطه آمیز را دنبال می نماید و افول آمریکا در حوزه های مختلف یک بحث بسیار مهم است و هر دولت دیگری هم که بخواهد سیاست های سلطه آمیز را دنبال کند قطعاً با مشکل روبرو خواهد شد.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27407

به "شبکه شرکت های دانش بنیان کشورهای عضو اسکاپ ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه شرکت های دانش بنیان کشورهای عضو اسکاپ ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید