همه چیز درباره شرکت هواپیمایی آلیتالیا

به گزارش مجله سرگرمی، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی کشور ایتالیا را می شناسید؟ با مشهور ترین ایر لاین این کشور آشنا شوید؛ شرکت هواپیمایی آلیتالیا(Alitalia). این ایرلاین در حال حاضر به تمامی قاره های دنیا پرواز دارد و از فعال ترین ایر لاین های قاره اروپا و دنیا به حساب می آید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم این شرکت هواپیمایی ایتالیایی را بهتر بشناسیم.

همه چیز درباره شرکت هواپیمایی آلیتالیا

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

اطلاعات و تاریخچه شرکت هواپیمایی آلیتالیا

این شرکت هواپیمایی در سال 1999 در ایتالیا تاسیس شد و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین هواپیمایی های کشور ایتالیا محسوب می گردد. دفتر مرکزی و اصلی شرکت آلیتالیا در شهر فیومیچینو رم قرار گرفته است. فرودگاه های اصلی این ایر لاین، دو فرودگاه لئونادو داوینچی در رم و فرودگاه اصلی میلان هستند. از جمله فرودگاه های دیگری که این شرکت هواپیمایی از آن ها به عنوان قطب های پروازی استفاده می نماید، می توان به فرودگاه تورین کاسله و فرودگاه ونیز مارکو پولو اشاره نمود. در ایران آلیتالیا تنها به فرودگاه بین المللی امام خمینی پرواز دارد. دفتر مرکزی آلیتالیا در فیومیچینو، استان رم واقع شده است. همانطور که بالا تر هم اشاره نمودیم، آلیتالیا از جمله ایر لاین هایی است که به تمامی قاره های دنیا پرواز دارد و با بسیاری از ایر لاین های دیگر در سراسر دنیا، توافق مقصد مشترک دارد. در حال حاضر این شرکت دارای 103 فروند هواپیما در ناوگان پروازی خود است. این ایرلاین یکی از اعضای اتحادیه اسکای تیم (SkyTeam) است و یکی از مدرن ترین پروازهای اروپا را به سراسر دنیا انجام می دهد.

بزرگ ترین سهامدار این شرکت ایرفرانس- کی ال ام است. توجه داشته باشید که در ادامه فعالیت های شرکت آلیتالیا، این شرکت به علت بدهی و شرایط مالی بدی که وجود داشت برشکست شد و منحل گشت. پس از مدتی دولت ایتالیا به یاری بعضی سازمان های دیگر، اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت هواپیمایی نموده و برای گسترش و حل کردن مسائلش، سهامش را به دیگر شرکت ها واگذار و یا ادغام نمود. اما تا به این جا این خاتمه مسائل آلیتالیا نبود زیرا، در سال 2006 دولت ایتالیا گفت دیگر قادر به پشتیبانی از این شرکت نیست و همچنین اتحادیه اروپا هم وارد کردن سرمایه جدید را به این ایرلاین ممنوع نمود و در نهایت، این شرکت پس از مدتی اعلام ورشکستگی کرد. در سال 2008 جمعی از سرمایه داران ایتالیایی پیشنهاد دادند تا در قالب کنسرسیوم کمپانیا آئریا ایتالیانا(Compagnia Aerea Italiana)، با رقم 1 میلیارد یورو این شرکت را بخرند و مجدد آن را زنده و سرپا نمایند. بدین گونه بود که ازهمان سال مجددا فعالیت این فرودگاه از سر گرفته شد. طی توافق قراردادی در ژانویه سال 2014، سهامداران آلیتالیا، 49 درصد سود این شرکت را به شرکت هواپیمایی الاتحاد واگذار کردند. از مسائل ایر لاین که بگذریم، به نقاط قوت این شرکت که تبدیل به پایه های برندیگ و شهرت این شرکت شده است می رسیم.

آلیتالیا به خاطر دوره های آموزشی که برای متقاضیان کار برگزار می نماید نیز شهرت زیادی دست پیدا نموده است. این دوره ها برای دسته بندی های آموزشی چون: پرواز، زمین و کارمندان نگهداری و تعمیر، دوره هایی برگزار می گردد. اما این کلاس ها و دوره ها فقط مختص به کارمندان متقاضی کار در این شرکت نیست. آلیتالیا حتی برای مسافرانی که از پرواز می ترسند نیز دوره هایی برای مقابله در برابر ترس از پرواز نیز در نظر گرفته است. این سمینار ها و کلاس های آموزشی برای افرادی که دارای اضطراب در سفرهای هوایی هستند، طراحی شده است. این افراد معمولا کسانی هستند که پرواز اولی هستند. از دیگر نکات برجسته آلیتالیا در ارائه خدماتش، این است که این ایرلاین بسیار وقت شناس است. شاید باورتان نگردد اما 90 درصد پروازهای این شرکت به موقع به مقصد رسیده اند و همچنین در زمان مقرر هم بلند شده اند.

آیا می دانید آلیتالیا به چه معنایی است؟ در زبان ایتالیایی، آلیتالیا به معنای بال های ایتالیا است.

نام شرکت هواپیمایی آلیتالیا: Alitalia

کد یاتا: AZ

کد ایکائو: AZA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی آلیتالیا: www.alitalia.com

کلاس های پروازی شرکت هواپمایی آلیتالیا

کلاس پروازی اکونومی: در کلاس پروازی مالی و یا همان اکونومی، مسافران بسته به اندازه ای که در هواپیما هستند، وعده غذایی کامل را بدون پرداخت هزینه دریافت می نمایند. بعضی از هواپیماهای آلیتالیا که مختص به پرواز اکونومی هستند، مانتیور جداگانه و امکان پخش برنامه های مختلف را برای مسافران دارند.

پرمیوم اکونومی: تنها فرق این کلاس پروازی با کلاس پروازی اکونومی این است که، جایگاه های بسیار راحت تری نسبت به آن دارد.

کلاس پروازی بیزینسی برای مسافت کم: امکاناتی همچون گیت مخصوص فرودگاه، حمل مجاز بار بیشتر، منوی غذایی متنوع و دلخواه تر، جایگاه های راحتی که به صورت تختخواب شو هم هستند را برای مسافرنی که کلاس پروازی بیزینسی برای مسافت های کم را انتخاب می نمایند، به ارمغان می آورد.

کلاس پروازی بیزینسی برای مسافت زیاد: در مجموع این کلاس پروازی، بیشترین امکانات را نسبت به کلاس پروازی هایی که بالاتر اشاره نمودیم، دارا است. جایگاه های تختخواب شو، تخت، منوی وسیع غذایی و انتخابی ،مانیتورهای پخش برنامه و …، گوشه ای از امکانات این کلاس پروازی است.

هواپیماهای شرکت هواپیمایی آلیتالیا

22 فروند هواپیمایی ایرباس A319-100 (Air bus)

44 فروند هواپیمای ایرباس A320-200

14 فروند هواپیمای ایرباس A330-200

12 فروند هواپیمای ایرباس A321-200

11 فروند هواپیمای بوئینگ 777-200ER (Boeing)

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی ایزی جت

  • منوهای غذایی آلیتالیا به صورت چرخشی هر 3 ماه یک بار عوض می شوند و ازاین رو مسافرینی که زیاد با این ایر لاین پرواز می نمایند، نباید نگران تکراری بودن غذاها باشند.
  • آلیتالیا در طول پرواز، 2 منوی غذایی ارائه می دهد اما پرواز هایی که بیش از 11 ساعت به طول می انجامند، دارای منوی شماره 3 نیز هستند.
  • هر مسافر مجاز است با خود یک چمدان 8 کیلوگرمی در کابین هواپیما ببرد. اما چمدان هایی که به عنوان بار در هواپیما برده می شوند می توانند، 1 و یا 2 چمدان 23 و یا 32 کیلوگرمی به همراه داشته باشند که البته ارتباط مستقیم با راستا انتخابی دارد. اگر وزن بار شما بیشتر باشد، باید هزینه اضافه بار را بپردازید.
  • از سیستم چک این آلیتالیا حتما بهره ببرید چون این شرکت از معدود شرکت هایی است که از این مزیت را حتی در بعضی از پرواز هایش برای مسافران در دسترس قرار داده است. فقط به خاطر داشته باشید که سیستم چک این آلیتالیا برای بچه ها زیر 11 سال و افراد سالمندی که یاری های ویژه نیاز دارند، وجود ندارد. چک این های آل ایتالیا معمولا یک روز قبل از زمان سفر فعال هستند.
منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1402 بروزرسانی: 12 اسفند 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67635

به "همه چیز درباره شرکت هواپیمایی آلیتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره شرکت هواپیمایی آلیتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید