طب سنتی و مکمل در کیش راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/هرمزگان با حضور متخصص طب سنتی و مکمل در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، بخش طب سنتی و مکمل آماده راه اندازی شد.

طب سنتی و مکمل در کیش راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران، فرنوش بیدویی متخصص طب سنتی و طب سوزی فارغ التحصیل دانشگاه پکن با حضور در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به ویزیت بیماران و آماده سازی شرایط راه اندازی این بخش پرداخت.

وی در گفت وگو با خبرنگاران، طب سنتی و مکمل را در درمان تمامی بیماری ها مؤثر دانست و مطرح نمود: در طب سنتی نیز مانند سایر بخش ها تمامی بیماری ها نظیر: داخلی، ارتوپدی، اعصاب و ... را می تواند درمان کرد اما در بخش اورژانس ما کمتر وارد عمل می شویم و کار را به طب کلاسیک می سپاریم.

این متخصص طب سنتی توضیح داد: در طب سنتی و مکمل نیز مانند سایر بخش ها در وهله نخست بیمار توسط متخصص طب سنتی ویزیت می گردد که طی آن معاینات نبض و زبان انجام می گردد، در ادامه این فرایند شاخه هایی برای درمان اتخاذ می گردد می تواند که شناسایی و اصلاح مزاج ازجمله آن هاست.

بیدویی، طب سنتی و مکمل را فراتر از نسخه پیچی خواند و اظهار کرد: در بعضی از موارد ما از اعمال یداوی نظیر:طب سوزنی، حجامت های تر و خشک، بادکش درمانی، فست، ماساژ درمانی، آب درمانی، زالو درمانی و ... که در بدنه طب سنتی وجود دارد، استفاده می کنیم.

وی از آغاز فرایند آموزش پزشکان مستقر در کیش جهت فعالیت مداوم این بخش اطلاع داد و اضافه نمود: با توجه به اینکه پزشکان و پیراپزشکان مستقر در بیمارستان می توانند اعمال یداوی را انجام دهند، لذا در نظر گرفته شده که یک دوره آموزشی برای این بخش مدنظر قرار گیرد تا بر مبنای آن بخش طب سنتی مداوم فعال باشد و در مقاطع زمانی مختلف از ویزیت پزشک های پروازی نیز بهره مند گردد.

این متخصص طب سنتی راه اندازی این بخش را در رشد گردشگری سلامت مؤثر دانست و اظهار داشت: ضروری است که پیش نیازهای اولیه در این راستا تأمین گردد اما قطعاً با راه اندازی این بخش ها، طب سنتی می تواند در حوزه توریسم سلامت بسیار پیروز باشد، زیرا با توجه به تجربه ای که من در مشهد مقدس دارم معتقدم که با راه اندازی این رشته استقبال بسیار خوبی را از کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد خواهیم بود.

بیدویی درباره طب سوزنی شرح داد: طب سوزنی شاخه ای از طب مکمل است که در آن با استفاده از سوزن های کوچکی که ابعاد مختلفی دارد در نقاط خاصی از بدن استفاده می گردد. این سوزن ها بالغ بر 35 دقیقه در بدن قرار می گیرد و با استفاده از دستگاهی تحریک الکتریکی می گردد تا چاکراهای بدن را که دچار اختلال در انتقال انرژی و انسداد شده اند را باز کند.

وی در انتها گفت: در طب سوزنی این اعتقاد وجود دارد که با باز شدن چاکراها و نقاط دارای اختلاف فرد به سلامتی دست می یابد.

به گزارش خبرنگاران، داروخانه طب سنتی و مکمل نیز در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش مراحل انتهای خود را جهت راه اندازی می گذارند و این بخش در آینده بسیار نزدیک به شکل تخصصی و مداوم در کیش فعال خواهد شد.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73997

به "طب سنتی و مکمل در کیش راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طب سنتی و مکمل در کیش راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید