طرح کاداستر در اراضی استان سمنان انجام شد

به گزارش مجله سرگرمی، مرادی حقیقی از انجام طرح کاداستر در 123 هزار و 400 هکتار از اراضی استان اطلاع داد و گفت: در صورت تامین اعتبار این طرح تا خاتمه سال به اتمام می رسد.

طرح کاداستر در اراضی استان سمنان انجام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، جعفر مرادی حقیقی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه کاداستر یکی از طرح های مطلوبی که می تواند در جلوگیری از پدیده شوم و مذموم زمین خواری موثر باشد گفت: تاکنون برای 123 هزار و 400 هکتار از اراضی استان طرح کاداستر یا همان حدنگاری انجام شده است.

او بابیان اینکه همه دستگاه ها موظف هستند تا اطلاعات مکانی اراضی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهند، اضافه نمود: برآورد می گردد که طرح کاداستر اراضی ملی در صورت تامین اعتبارات لازم تا انتها سال به اتمام برسد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه هدف اصلی اجرای عملیات کاداستر توسعه کشاورزی و سنددار شدن زمین های کشاورزان است توضیح داد: تاکنون این طرح برای دو شهرستان شاهرود و دامغان به طور کامل انجام شده است.

مرادی حقیقی بابیان اینکه طرح کاداستر برای دو شهرستان سمنان و گرمسار نیز در حال تکمیل است، توضیح داد: حدنگاری 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی آغازشده که باید گفت در این طرح مالکان اراضی کشاورزی دیگر نیازی به ارائه نقشه به دستگاه های دولتی نخواهند داشت.

او بابیان اینکه تمامی اقدامات نقشه برداری در این طرح با هزینه دولتی انجام شده است، اضافه نمود: مشخص حریم و برطرف تداخل ارضی، مدیریت آب وخاک، تدوین الگوی کشت، سنددار شدن اراضی کشاورزی، کاهش اختلافات ملکی، تسهیل فراوری کشاورزی و تهیه شناسنامه کشاورزان از مزایای این طرح به شمار می رود.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63177

به "طرح کاداستر در اراضی استان سمنان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کاداستر در اراضی استان سمنان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید