مسکو: افزایش ذخایر اورانیوم ایران نتیجه تحریم های آمریکا است

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد، افزایش ذخایر اورانیوم ایران، نتیجه تحریم های آمریکا است.

مسکو: افزایش ذخایر اورانیوم ایران نتیجه تحریم های آمریکا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین تأکید کرد، افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نتیجه اقدامات آمریکا در وضع تحریم ها علیه صادرات اورانیوم غنی شده ایران است.

بنا بر این گزارش، اولیانوف در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از مرز 300 کیلوگرم عبور کرد. این امر به معنای انحراف از تعهدات داوطلبانه به برجام است، اما هیچ ارتباطی به نقض ان پی تی یا توسعه تسلیحات هسته ای ندارد. بلکه در مقابل، این نتیجه تصمیم آمریکا برای تحریم صادرات مازاد اورانیوم غنی شده در ایران است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز گفته که عبور ایران از مرز 300 کیلویی ذخایر اورانیوم مجاز شمرده شده در برجام، تعجب آور نیست.

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه (1 جولای/10 تیرماه) عبور ذخائر اورانیوم 3.67 درصدی ایران از سقف 300 کیلوگرم معین شده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تأیید کرد. (جزئیات بیشتر)

پیش از این، یک منبع مطلع در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران خاطرنشان کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده 3.67 درصد ایران از 300 کیلوگرم عبور نموده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران ساعاتی بعدتر این خبر را تأیید کرد و اضافه کرد: این موضوع را قبلا اعلام نموده بودیم و لذا براساس آنچه که اعلام نموده ایم خیلی شفاف گفته ایم که چه کار می کنیم و براساس آن نیز عمل می کنیم و این را از حقوق خود در چارچوب برجام می دانیم.

عبور ایران از سقف های مجاز اورانیوم 3.67 درصد 64 روز بعد از ضرب الاجلی انجام می گردد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای برای عمل به تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی صادر کرد.

در آن بیانیه که روز 18 اردیبهشت ماه در سالروز خروج آمریکا از برجام صادر شد اعلام شده بود اقدام ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام انجام خواهد شد.

ایران در بند هفت توافق هسته ای برجام متعهد شده بود طی مدت 15 سال، ذخائر اورانیوم خود را در حد 300 کیلوگرم هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا 3.67 درصد یا معادل آن در سایر اشکال شیمیایی محدود کند.

دولت آمریکا 18 اردیبهشت ماه سال گذشته از توافق هسته ای خارج شد و به فاصله 90 و 180 روز بعد از آن تمامی تحریم های متوقف شده ذیل این توافق را علیه ایران احیا کرد که این تحریم ها شامل منع صادرات ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نیز می شد.

.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30234

به "مسکو: افزایش ذخایر اورانیوم ایران نتیجه تحریم های آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: افزایش ذخایر اورانیوم ایران نتیجه تحریم های آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید