نماینده گوترش عنوان کرد: جنگ در لیبی در سایه دخالت بیگانگان و نبود اجماع جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، در حالی که هفت کشور صنعتی دنیا خواهان برپایی نشست بین المللی برای سرانجام دادن به جنگ داخلی لیبی شدند، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفت: دخالت بیگانگان و نبود کمترین اجماع در سطح دنیای جنگ در لیبی را دامنه دار نموده است.

نماینده گوترش عنوان کرد: جنگ در لیبی در سایه دخالت بیگانگان و نبود اجماع جهانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوایل فروردین ماه سال جاری بود که نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس حمله کردند که بر اثر آن صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی و آواره شدند. کشورهای تأثیرگذار در تحولات لیبی در موضع گیری های سیاسی خود بر ضرورت سرانجام دادن به نبرد طرابلس تأکید می نمایند، اما هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نداده اند و حتی بعضی از آنها با ارسال یاری های تسلیحاتی به طرف های درگیر، بر آتش این جنگ می افزایند.

هفت کشور صنعتی دنیا در سرانجام نشست خود در پاریس دیروز با صدور بیانیه ای خواهان برگزاری نشست بین المللی برای سرانجام دادن به نبرد طرابلس شدند و بر حل و فصل مسائل موجود به وسیله سیاسی تأکید کردند.

در این بیانیه که توسط رهبران و نمایندگان کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، آلمان و ژاپن امضا شده آمده است: در این نشست، باید نمایندگان تمام گروه ها و جریان های لیبیایی به علاوه کشورهای منطقه ای حضور داشته باشند.

به نوشته تارنمای الوسط - لیبیا 7 کشور صنعتی دنیا با حمایت از آتش بس دائمی در لیبی اعلام کردند: ما از کوشش های سازمان ملل و اتحادیه آفریقا برای برپایی نشست گفت وگوهای لیبی - لبیی حمایت می کنیم.

در همین حال، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفت: دخالت های بیگانگان و نبود کمترین اجماع و وحدت رویه در سطح دنیا در مورد جنگ لیبی سبب شده است تا طرف های درگیر در این جنگ تشویق شوند و به درگیری های نظامی خود ادامه دهند.

غسان سلامه که با روزنامه فرانسوی لوموند گفت وگو می کرد، گفت: ده ها کشور هستند که از یکی از طرف های درگیر در جنگ لیبی حمایت می نمایند؛ بنابراین به منظور سرانجام دادن به جنگ داخلی لیبی باید دخالت های خارجی متوقف و یک اجماع بین المللی ایجاد گردد.

وی در سرانجام توضیح داد: در شرایط کنونی راهکار سیاسی برای سرانجام دادن به جنگ لیبی سخت به نظر می رسد و طرف های متخاصم در نبرد طرابلس بر ادامه جنگ اصرار دارند.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41442

به "نماینده گوترش عنوان کرد: جنگ در لیبی در سایه دخالت بیگانگان و نبود اجماع جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده گوترش عنوان کرد: جنگ در لیبی در سایه دخالت بیگانگان و نبود اجماع جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید