وزارت خارجه روسیه : واشنگتن رویکرد غرب وحشی را در سیاست خارجی در پیش گرفته است

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، سیاستمداران آمریکایی با بازی با کارت روسیه در فرایند انتخابات و با وجود عملگرا بودن و درک مزایای روابط خوب، جلوی بسیاری از فرصت ها را برای ایجاد روابط ویژه با مسکو گرفته اند.

وزارت خارجه روسیه : واشنگتن رویکرد غرب وحشی را در سیاست خارجی در پیش گرفته است

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفتگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تعدادی از سیاستمداران آمریکایی از کارت روسیه به عنوان بخشی از کمپین های سیاسی خود استفاده می نمایند. این رویکرد سال هاست که استفاده شده و هنوز هم از سوی کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا استفاده می گردد. این فرایند، جلوی بسیاری از فرصت های ایجاد و توسعه روابط عادی دو جانبه را می گیرد. این چیزی است که ما امروز شاهدش هستیم.

زاخارووا درباره اینکه آیا باور دارد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال بهبود روابط با روسیه است، از ابراز احساسش امتناع کرد و گفت: اگر بخواهیم رویکرد طرف آمریکایی را در کل عنوان کنیم، تعیین است که آنها می دانند چطور باید از روابط مالی، سیاسی و در موارد دیگر بهره ببرند. البته باید این را هم گفت که آنها می دانند بسیاری از فرصت ها از دست داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت، رویکرد تجاری ترامپ را باید مورد آنالیز قرار داد. ترامپ هر چیزی را به اعداد و ارقام و شاخص های مالی می سنجد. البته باید این را هم گفت که مردم آمریکا عملگرا هستند و می دانند که چطور می توانند از بهبود و گسترش روابط، منفعت به دست بیاورند.

زاخاروا همچنین گفت که واشنگتن رویکرد پروتکل معیارهای غرب وحشی را در سیاست خارجی در پیش گرفته است

وی به انتشار تصویری نیز اشاره نمود در آن ترامپ روی میزی در دفتر کارش در کاخ سفید نشسته و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنار وی ایستاده است که این در پروتکل های معمول، رایج نیست و گفت: این تصویر بازتاب اوضاع کنونی سیاست خارجی آمریکا است که در آن سنت ها، قوانین و هنجارها نادیده گرفته می شوند. آمریکا رویکرد بگیر یا رهایش کن را در قبال سمبل ها و سنت ها در پیش گرفته است. این رویکرد در ارتباط ترامپ با رسانه ها : توییت بر مصاحبه ارجحیت دارد و عدم برخورد یکسان با خبرنگاران و در اقتصاد جهانی با تحریم و مداخله سیاسی نمود دارد.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65813

به "وزارت خارجه روسیه : واشنگتن رویکرد غرب وحشی را در سیاست خارجی در پیش گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه روسیه : واشنگتن رویکرد غرب وحشی را در سیاست خارجی در پیش گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید