وقوع زلزله 7 ریشتری در منطقه 18

به گزارش مجله سرگرمی، مریم قاسمی-خبرنگار:مانور همگانی و تخصصی ـ عملیاتی با موضوع آمادگی شرکت گاز برای مقابله با زلزله، به زودی در منطقه 18 برگزار می گردد.

وقوع زلزله 7 ریشتری در منطقه 18

حمیدرضا نورایی رئیس ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه 18 در این باره گفت: هدف از برگزاری این مانور آمادگی سازمان های امدادی، هماهنگی سازمان های عضو مدیریت بحران از جمله شرکت گاز در هنگام بروز بحران های طبیعی است. براین اساس مناطق 22 گانه شهرداری تهران به 11 منطقه تقسیم شده اند و این مانورها برای همه شرکت های گاز برگزار می گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه، استان تهران دارای 4 گسل مهم است، اضافه نمود: طبق هماهنگی به عمل آمده با سازمان هایی که در برگزاری این مانور همکاری خواهند داشت و همچنین تحقیق های اجرا شده، تمامی پیش نیازهایی که بتوان در یک مانور واقعی به نمایش گذاشت، پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: این مانور با پیش فرض وقوع زلزله ای در مقیاس 7 ریشتر که منجر به انفجار ایستگاه تقلیل فشار گاز خواهد شد، برگزار می گردد و بلافاصله کمیته تخصصی ستاد مدیریت بحران منطقه 18 فعالیت خود را شروع می نماید.

رئیس ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه 18 ادامه داد: براین اساس اعضای ستاد مدیریت بحران از جمله شرکت های گاز، آب، برق، مخابرات، آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی براساس سناریوی طراحی شده وظایف خود را انجام داده و بحران فرضی به وجود آمده در این منطقه از تهران را فرماندهی می نمایند. در این مانور فرضی اقداماتی همچون مهار آتش ناشی از انفجار، امداد و نجات، اسکان، درمان سراپایی و اعزام به بیمارستان افراد مصدوم پیش بینی شده است.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53457

به "وقوع زلزله 7 ریشتری در منطقه 18" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع زلزله 7 ریشتری در منطقه 18"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید