ویکتور هوگو سرنوشت نوتردام را پیشگویی نموده بود

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - فیلسوف فرانسوی می گوید که ویکتور هوگو نویسنده شهیر فرانسوی همه چیز را (درباره سرنوشت کلیسای نوتردام) تصور نموده بود.

ویکتور هوگو سرنوشت نوتردام را پیشگویی نموده بود

به گزارش خبرنگاران، رافائل آنتوون Raphaël Enthoven با انتشار صفحه ای از اثر گوژ پشت نوتردام اثر ویکتور هوگو نویسنده قرن 19 در صفحه توئیتر خود نوشت: نوتردام پاریس؛ ویکتور هوگو همه چیز را تصور نموده بود.

ویکتور ماری هوگو (26 فوریه 1802م. - 22 مه 1885م)، شاعر، داستان نویس و نمایشنامه نویس پیرو سبک رومانتیسم به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت دنیای دارد که به نوشته آنتوون، در گوژپشت نوتردام اثر معروف این نویسنده فرانسوی همه چیز درباره حادثه شب گذشته کلیسای نوتردام پاریس از قلم هوگو به تصویر کشیده شده بود.

گوژپشت نتردام یا نوتردام دوپاری، (Notre-Dame de Paris) رمانی است که در سال 1831 به قلم هوگو انتشار یافت؛ یعنی 188 سال پیشتر از حادثه دیروز در پاریس؛ حادثه ای که علاوه بر واکنش مقام های فرانسوی از جمله رئیس جمهوری این کشور، ابراز همدردی مقام ها و شخصیت های مختلف دنیا را نیز در پی داشت.

هوگو در مقدمه کتابش می نویسد: چند سال پیش نویسنده این کتاب به هنگام تماشا یا بهتر بگوییم ضمن کاوش در کلیسای نوتردام پاریس در یکی از زوایای تاریک برجهای آن کلمه ANATKH را که دستی به طور عمیق آن را بر یکی از دیوارها کنده بود مشاهده کرد … کسی که این کلمه را بر دیوار برج کلیسای نتردام نقش زده بود چندین قرن پیش از دنیا رخت بربسته و نوشته او هم به دنبال وی ناپدید شده، انتها عمر کلیسا نیز بسیار نزدیک است. کتاب حاضر دربارهٔ سنگ نوشته مزبور به رشته تحریر درآمده است.

Anatkh کلمه ای یونانی و به معنای سرنوشت اما به عنوان مفهوم آن سرنوشت تاریک است؛ بدین معنا که اگر قرار است یک انتها تراژیک را ملاقات کنید، محقق می گردد و راه فراری نیست.

همچنین نویسنده دیگری به نام کید شارلومانی(Kid Charlemagne) در صفحه توئیتر خود می نویسد: سخت است که به این صحنه افسانه ای از رمان ویکتور هوگو فکر نکرد.

در نقل قولی از این کتاب که تصویری از آن توسط آنتوون و شارلومانی، در صفحات مجازی منتشر شده می خوانیم: همگی به بام کلیسا چشم دوختند. آنچه می دیدند عجیب بود. در بالاترین نقطه کلیسا، بالاتر از پنجره رز مرکزی، شعله بزرگ آتش از میان دو مناره کلیسا به شکل جرقه ای از گردباد زبانه می کشد.

کلیسای نوتردام پاریس با 850 سال قدمت ؛ شب گذشته طعمه حریق شد که بر اثر آتش سوزی برج ناقوس و سقف کلیسا فروریخت.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده با توجه به خسارات وارده آمده بر اثر این آتش سوزی، کلیسای نوتردام به عنوان یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی در فرانسه و اروپا احتیاج به بازسازی اساسی دارد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه شب گذشته گفت که کمپینی برای تامین هزینه های بازسازی این کلیسا راه اندازی خواهد نمود .

در این ارتباط برنار آرنو تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی که ثروتمندترین مرد اروپا و چهارمین ثرتمند دنیا در سال 2018 محسوب می گردد اعلام نموده که 200میلیون یورو و فرانسوا هنری پینو مالک باشگاه رن گفته به همراه پدرش یکصد میلیون یورو بابت بازسازی کامل کلیسای جامع نوتردام اختصاص خواهند داد.

اروپام**6984** 1546

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19791

به "ویکتور هوگو سرنوشت نوتردام را پیشگویی نموده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویکتور هوگو سرنوشت نوتردام را پیشگویی نموده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید