پالیز در انتظار شهر شدن

به گزارش مجله سرگرمی، بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: پیگیری های لازم برای تبدیل روستاهای جنت آباد و مزرعه بید به نام شهر پالیز انجام شده که در این باره منتظر تصمیم هیئت وزیران هستیم.

پالیز در انتظار شهر شدن

سلیمان نظری دوست در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: علاوه بر روستای ملحمدره در بخش مرکزی، مناطق روستایی دیگری چون راستا روستای قاسم آباد خنداب، دربند بوجین برای تبدیل شدن به مناطق گردشگری در حال آنالیز و مطالعه هستند که به محض تأیید شدن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود 71 روستا در بخش مرکزی اسدآباد توضیح داد: در سال گذشته و سال جاری در بیش از 50 درصد از روستاهای این بخش عملیات خاکبرداری، بهسازی، جدولگذاری، زیرسازی، شن ریزی معابر و آسفالت اجرا شده که اینگونه فعالیتهای عمرانی تردد را برای روستائیان بخش آسان نموده است.

نظری دوست با بیان اینکه اکثر روستائیان بخش مرکزی از امکانات اینترنت، همراه اول و ایرانسل برخوردارند، توضیح داد: در بعضی از روستاها مانند قاسم آباد خنداب، ملحمدره و چند روستای دیگر در این زمینه مشکلاتی داریم که برای مرتفع شدن امر با اداره مخابرات درحال رایزنی هستیم.

وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری اعلام نمود: در بخشداری مرکزی در کنار و هماهنگ با فرمانداری کوشش است یک انتخابات سالم، قانونمند، در سطح شهرستان برگزار شده و در این راستا از تمام ظرفیتهای قانونی برای مشارکت حداکثری مردم استفاده گردد و در انتخابات پیش رو اصل را بر حضور پرشور مردم گذاشته و به طور قطع با بی طرفی کامل آمادگی خودرا برای برگزاری انتخابات در بخش اعلام می کنیم.

نظری دوست تعداد دهیاری های فعال این بخش را 55 دهیاری مطرح کرد و گفت: یکی از مواردی که همیشه مورد تأیید و تأکید بخشداری است و به دهیاران و شوراها بارها ابلاغ شده بحث نظافت در محیط روستا ها بوده چرا که در زمینه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و ادارات مرتبط مانند دامپزشکی، دانشکده علوم پزشکی و ... که وظیفه سلامت مردم را برعهده دارند، باید در این زمینه کوشش نمایند.

بخشدار مرکزی اسدآباد در ادامه مطرح کرد: در ابتدای سال 98 به علت بارندگی های اخیر خساراتی به بخش کشاورزی، منازل روستایی، انبارهای علوفه وارد شد که بلافاصله در بخش مرکزی کمیته های برآورد خسارت در جهادکشاورزی و بنیاد مسکن و سایر ادارات تشکیل و خسارتها مورد ارزیابی نهاده شد و با اقدامات لازم در روزهای گذشته بخش عمده ای از خسارتها به روستائیان پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به بحث اشتغال گفت: در شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به بحث اشتغال روستایی توجه شده و بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات موظف به همکاری هستند و بنیاد برکت هم با هماهنگی فرمانداری در زمینه اشتغال روستائیان به روستاهای هدف مراجعه و بحث اشتغال طرحهای خود را به مردم معرفی می نماید.

نظری دوست در سرانجام در رابطه با لایروبی رودخانه ها اعلام نمود: در خصوص لایروبی رودخانه ها و دهانه پل ها بارشهای ابتدای سال موجب شد که بخشداری مرکزی از خرداد ماه بحث لایروبی رودخانه ها را دنبال کند که پیگیری ها حاکی از آن است در بخش مرکزی تعدادی از رودخانه ها لایروبی لازم اجرا شده است.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46433

به "پالیز در انتظار شهر شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالیز در انتظار شهر شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید