چرا تحریم کردن هواوی به ضرر خود آمریکا تمام می گردد؟

به گزارش مجله سرگرمی، برای ایرانی ها تعجبی ندارد، اما حالا چینی ها هم دریافتند که دونالد ترامپ عاشق تحریم کردن است. رییس جمهور آمریکا پس از مدت ها کش و قوس با شرکت های چینی، خاتمه سندی را امضا کرد که شرکت های آمریکایی را، از خرید محصولات مخابراتی شرکت های چینی مثل هواوی و زد تی ای منع می نماید.

چرا تحریم کردن هواوی به ضرر خود آمریکا تمام می گردد؟

دونالد ترامپ می گوید وجود آسیب پذیری های امنیتی در محصولات مخابراتی می تواند به امنیت ملی آمریکا صدمات فاجعه آمیزی وارد کند، در نتیجه هیچ شرکتی نمی تواند بدون اجازه دولت آمریکا از شرکت های چینی تجهیزات مخابراتی خریداری کند. اما مرور آمارهای دنیای فناوری نشان می دهد وحشت ریاست جمهوری آمریکا از جای دیگر نشات گرفته و همه این حرف ها بهانه به نظر می رسند.

هواوی نزدیک به یک سوم بازار تجهیزات مخابراتی دنیا را در اختیار دارد و در حوزه 5G نیز از پیشروترین شرکتهای دنیا به حساب می اید. در طرف دیگر آمریکا واقع شده است که سهم بازار خود را در خطر می بیند و در کوشش است از هر راهی که می تواند، حتی با توسل به روش های ناجوان مردانه، با پیشرفت روز افزون فناوری شرکت های چینی مقابله کند.

هواوی در سالهای اخیر به شدت با اپل برای تصاحب مقام دوم برترین فراوری نماینده گوشی های موبایل مبارزه نموده است. یک پرچمدار چینی مثل P30 پرو، همانطور که در ویدیوی آنالیز P30 پرو نیز مشاهده کردید، از بسیاری جهات از جمله باتری و دوربین خود از رقبا جلوتر است. علاوه بر این هواوی گوشی های میان رده و مالی بسیار جذابی دارد که با فروش آن ها پیروز شده بازار کشورهای زیادی را تصاحب کند. حالا تصور کنید شرکت چینی بخواهد با این محصولات به بازار آمریکا وارد گردد، یعنی پایگاه اصلی اپل برای فروش گوشی های آیفون.

این که آمریکا احساس خطر کند و بخواهد جلوی رقیب را بگیرد تعجبی ندارد، اما آن چه باعث شگفتی می گردد بهانه هایی است که از دولت آمریکا برای توجیح این موضوع به گوش می رسند. مثلا این موضوع که اگر تجهیزات مخابراتی را از هواوی خریداری کنیم، دولت چین می تواند با نفوذ در دستگاه های مخابراتی آمریکا جاسوسی کند. در حالی که هیچ کس در خصوص تجهیزات خریدادی شده از شرکت های فنلاندی مثل نوکیا یا اریکسون چنین حساسیتی ندارد!

بعضی از صاحب نظران عقیده دارند شاید آمریکا بتواند با تحریم شرکت های چینی سرعت رشد آنها را کمی کاهش دهد، اما در نهایت خودش بیشتر از هر کشور دیگری از اعمال تحریم ها ضرر می بیند. هواوی به تنهایی سالی 11 میلیارد دلار قطعه و خدمات از شرکت های آمریکایی خریداری می نماید، یعنی با اعمال تحریم ها و حذف هواوی، مشاغل ده ها هزار آمریکایی به شکل مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرد.

مورد بعدی اینکه هواوی یکی از اصلی ترین توسعه دهندگان فناوری 5G در دنیا است و اگر آمریکا به این شرکت پشت کند، خودش دیرتر از بقیه کشورهای پیشرفته به نسل پنجم فناوری مخابراتی دست پیدا می نماید و از قافله عقب می ماند؛ موضوعی که می تواند تبعات مالی متعددی برای آمریکا داشته باشد.

یک موضوع دیگر این است که در حال حاضر بسیاری از تجهیزات مخابراتی 4G خصوصا در نقاط دور افتاده آمریکا ساخت هواوی هستند و تحریم این شرکت می تواند برای کاربران فعلی شبکه مخابراتی ایالات متحده مسائلی را در پی داشته باشد.

اما حالا که غول های مخابراتی چینی توسط آمریکا تحریم شده اند، یک موقعیت طلایی برای ایران ایجاد شده است. تا امروز شرکت هایی مثل هواوی و ZTE برای حضور در ایران با مسائل زیادی درگیر بودند و هزینه بسیاری پرداختند، از محکومیت ZTE به پرداخت جریمه 1/2 میلیارد دلاری به دلیل همکاری با ایران، تا بازداشت دختر رییس شرکت هواوی که به دلیل همکاری با ایران برای دور زدن تحریم ها صورت گرفت.

در هر صورت نباید فراموش کنیم که حضور در بازار 80 میلیون نفری ایران برای هر شرکتی جذاب است. خصوصا حالا که شرکت های چینی در هر صورت از طرف آمریکا تحت تحریم قرار دارند و بسیاری از موانع قبلی موضوعیت خود را از دست می دهند. حالا نوبت سیاستمداران ایران است که غول های شرقی فناوری را به سمت ایران جلب نمایند و از این فرصت برای کم کردن فاصله کشور با فناوری های روز دنیا بهره مند شوند.

به نظر شما با تحریم کردن یکی از شرکتهای اصلی تامین نماینده تجهیزات مخابراتی در دنیا، شبکه مخابراتی آمریکا امن تر می گردد؟ فکر می کنید ایران بتواند از این فرصت به نفع خودش استفاده کند؟

تست دوربین و نقد و آنالیز تخصصی هواوی P30 پرو

در شرایطی که اپل و سامسونگ در فروش با مشکل روبرو اند، هواوی اوج می گیرد

کدام کمپانی جایگزین شیائومی می گردد؟

منبع: New York Times

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24385

به "چرا تحریم کردن هواوی به ضرر خود آمریکا تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تحریم کردن هواوی به ضرر خود آمریکا تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید