چرنوبیل، از فاجعه اتمی تا جاذبه گردشگری

به گزارش مجله سرگرمی، چرنوبیل بعد از سال ها دوباره خودش را به صدر خبرها رسانده است، اما این بار نه به بهانه یک فاجعه بزرگ بلکه به عنوان یک جاذبه گردشگری. از ماه می که شرکت HBO اقدام به پخش مینی سریال چرنوبیل کرد، تاثیر پخش این سریال به قدری بر گردشگری اکراین ملموس بود که آژانس های مسافرتی این کشور اعلام کردند بعد از پخش این سریال شاهد افزایش 40 درصدی استقبال گردشگران از تورهای چرنوبیل هستند. گردشگری اکراین در چند ماه اخیر به قدری رونق گرفته که رییس جمهور این کشور هم رچندی پیش دستور ایجاد مسیرهایی جدید برای پیاده روی گردشگران در نزدیکی محل وقوع فاجعه اتمی و همچنین تقویت زیرساخت های مربوط به سرویس دهی موبایل را صادر کرد. البته سال هاست این منطقه مقصد گردشگران بسیاری است که تمام خطرات حضور در این محل را به جان می خرند تا تجربه ای خاص داشته باشند، اما در ماه های اخیر این استقبال با توجه به فعالیت شبکه های اجتماعی و همچنین استقبال از مینی سریال مرتبط با فاجعه ای که در چرنوبیل رخ داده، موج جدیدی از گردشگران را راهی اکراین نموده است.

چرنوبیل، از فاجعه اتمی تا جاذبه گردشگری

این دستور در حالی صادر شده که بسیاری از دانشمندان نسبت به حضور گردشگران در محل وقوع حادثه اتمی پرنوبیل هشدار جدی می دهند و میزان اورانیوم در این منطقه از حد استاندارد بالاتر است. دانشمندان با ابراز نگرانی نسبت به گردشگرانی که وارد این منطقه می شوند هشدارهای جدی به گردشگران دارند، به ویژه کسانی که برای دریافت عکس یادگاری وارد ماشین ها و یا ابزار رها شده در شهر می شوند و یا به ابزار موجود در آن دست می زنند. دانشمندان می گویند اگر قرار است در این منطقه به چیزی دست بزنید حتما از دستکش بهره ببرید، همچنین اکیدا از نزدیک شدن به گیاهان و جنگل ها دوری کنید. این مناطق بعد از فاجعه اتمی به طور کامل پاکسازی نشده و هنوز مقدار قابل توجهی از تشعشات رادیواکتیو در آن ها باقی است.

با وجود تمام هشدارها، هنوز گردشگران بسیاری تجربه سفرشان به چرنوبیل را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و مسئولان اکراین تصمیم دارند تا از فرصت ایجاد شده برای تغییر تصویر منفی این منطقه استفاده نمایند و اقداماتی برای توسعه گردشگری در این منطقه انجام دهند، شاید حضور گردشگران با خطراتی همراه باشد، اما می تواند این امیدواری را هم ایجاد کند که پس از سال ها اقداماتی جدی برای پاکسازی این مناطق از تشعشعات اتمی انجام گردد تا گردشگران بیشتری حضور در چرنوبیل را تجربه نمایند.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41223

به "چرنوبیل، از فاجعه اتمی تا جاذبه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرنوبیل، از فاجعه اتمی تا جاذبه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید