کمبود داروی درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا برطرف شده است، ضرورت مدیریت در بخش های مراقبت ویژه کشور

به گزارش مجله سرگرمی، نایب رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: در حال حاضر کمبود داروی درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا با تمهیدات وزارت بهداشت و مدیریت بخش های ICU انجام گرفته است.

کمبود داروی درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا برطرف شده است، ضرورت مدیریت در بخش های مراقبت ویژه کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رضا شهرامی نائب رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران در آستانه برگزاری هفتمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه گفت این کنگره 18 تا 20 دی ماه سال جاری در مرکز همایش های رازی تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می شود و جدیدترین دستاورد های علمی در این زمینه ارائه و تبادل تجربیات میان همکاران انجام خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه در زمینه تجهیزات مصرفی به دلیل تحریم های دشمنان چندان تحت فشار نیستیم البته در حوزه تجهیزات سرمایه ای واردات اندک شده و یا با پشتیبانی کمی روبرو ایم که تلاش شده با اقداماتی همچون استفاده از امکانات قبلی و جایگزینی آن ها برنامه های مناسبی را در این زمینه اجرایی کرد.

نایب رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران در مورد دارو های مورد نیاز در بخش های آی سیو گفت: کمبود ها در این زمینه مشابه سایر بیماری ها و بخش های دیگر است به طور مثال در زمینه آنفولانزا وزارت بهداشت با انجام دادن برنامه ها و اقدامات مدیریتی کمبود دارو هایی مانند تامیفلو و قرص های پیشگیری یا درمان آنفولانزا را جبران کرد.

شهرامی شرح داد: مشکل کمبود دارو های آنفولانزا از طریق مدیریت دارو رفع شده و چالش خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها، مشکل مدیریت در بخش های آی سی وجود دارد، گفت: توجه به این مسئله و رفع مشکل سبب ارائه خدمات بهتر به بیماران می شود و باید توجه داشت که حدود 8 هزار تخت مراقبت های ویژه در کشور وجود دارد که با توجه به جمعیت، کمبود تخت نداریم و تنها از طریق مدیریت می توان اقدامات لازم را برای بیماران انجام داد.

وی گفت: توجه به اندیکاسیون های بستری در بخش های آی سی یو در کشور ضرورت دارد و در حال حاضر ممکن است بیماران روز های بیشتری در بخش مراقبت های ویژه بستری شوند در حالی که نیازی به این مسئله نباشد یا اینکه بیمار بهبود یافته و باید به بخش دیگر منتقل شود، ولی این اقدام صورت نمی گیرد و همه این مسائل با مدیریت مناسب در بخش های آی سی یو می تواند رفع شود.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64483

به "کمبود داروی درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا برطرف شده است، ضرورت مدیریت در بخش های مراقبت ویژه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود داروی درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا برطرف شده است، ضرورت مدیریت در بخش های مراقبت ویژه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید