کَمِری تاجی بر سر تویوتا

به گزارش مجله سرگرمی، وقتی در سال 1979 کمپانی تویوتای ژاپن تصمیم گرفت با الهام از کلمه Kanamori (به معنی تاج)، نام محصول جدیدش را تویوتا کمری (Toyota Camry) بگذارد، شاید تصور نمی کرد این سدان زیبا خیلی سریع تبدیل به یکی از محبوب ترین خودروهای این کمپانی در سرتاسر دنیا گردد و تولیدش در هشت نسل متوالی تا زمان حاضر تداوم پیدا کند! دوام بالا و استهلاک پایین، کیفیت ساخت عالی و سواری مطلوب ازجمله دلایل موفقیت این سدان طی 40 سال گذشته در بازارهای دنیای است. جالب این که، وقتی موانع واردات خودرو به کشورمان در سال 83 شمسی از میان برداشته شد، تویوتا کمری در زمره اولین خودروهای خارجی بود که پا به خیابان ها و جاده های ایران گذاشت و خیلی زود به فروش بالایی دست یافت.

کَمِری تاجی بر سر تویوتا

تویوتا کمری در صدر محبوب ترین سدان های بازار ایران

معروف ترین کَمِری راه یافته به کشورمان، ششمین نسل از کمری های تولیدشده در کمپانی تویوتاست که در سال 2007 با دو جعبه دنده اتوماتیک و دستی جایگزین تویوتا کمری گرند شد و هم گام با موفقیت های جهانی، فروش بالایی را در ایران تجربه کرد. در زمان عرضه چهار تیپ مختلف مدل دنده اتوماتیک این خودرو، ششمین نسل تویوتا کمری در صدر فهرست محبوب ترین سدان های خانوادگی ایران نهاده شد و هم اکنون نیز، با وجود گذشت چندین سال از زمان عرضه آن، همچنان طرف داران خاص خودش را دارد. خودرویی بهره مند از ویژگی های فنی عالی و برخوردار از طراحی ساده و مورد پسند همگان که البته، در بحث امکانات کمی دور از انتظار عمل نموده است.

تفاوت تیپ های مختلف نسل هفتم تویوتا کمری دنده اتوماتیک

نسل ششم تویوتا کمری که در اصطلاح فنی به آن XV40 می گویند، با دو پیشرانه 2400 و 3500 سی سی در جهان عرضه شده که در کشور ما اکثراً پیشرانه کم حجم تر آن با یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک و دستی عرضه شده است. این نسل در چهار تیپ عرضه شده است که از نظر موتور و جعبه دنده تفاوتی باهم ندارند، ولی به لحاظ سطح و تنوع امکانات و تریم داخلی متفاوت اند. بین تیپ GL (تیپ پایه) با تیپ GLX (تیپ متوسط)، تفاوت خاصی جز عدم برخورداری تیپ GL از سان روف، تنظیم برقی جایگاه راننده، تنظیم برقی گودی کمر و سنسور پارک عقب دیده نمی گردد. ولی تیپ SE (تیپ فول آپشن) کمری بسیار مجهزتر است و با اضافه شدن قطعاتی نظیر رینگ های 17 اینچی اسپرت، نصب اسپویلر بر روی درِ صندوق عقب، زیرسپری اسپرت، جلوپنجره توری با زمینه مشکی رنگ و… ماهیت اسپرتی به خود گرفته است. همچنین، در بعضی تیپ های LE مدل 2007 سفارش آمریکا، که به ندرت در ایران پیدا می شوند، آپشن های فوق العاده ای چون گرم کن جایگاه های جلو، کولر دیجیتال، نمایش گر وسط، آینه وسط فتوکرومیک، تنظیمات کولر و سیستم پخش بر روی فرمان، دوربین دید عقب، چراغ راهنمای روی آینه، شیشه شوی چراغ و… به چشم می خورند که امکانات این خودرو را به بالاترین سطح زمان خود می رسانند. در ضمنًً در سال 2009، تویوتا یک فیس لیفت مختصر روی این نسل کمری انجام داد که بیش تر شامل تغییرات ظاهری بیرونی و فاقد تغییرات داخل کابین و ارتقای فنی بود.

وضعیت نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک در بازار ایران

این نسل از تویوتا کمری، در هر دو نوع دنده اتوماتیک و دنده دستی، عنوان پرفروش ترین و معروف ترین کَمِری ایران را از آن خود نموده است و دارای بیش ترین تعداد در میان نسل های مختلف کمری های موجود در ایران است. گفتنی است که با افزایش تمایل به رانندگی با خودروهای دنده اتوماتیک طی سال های اخیر، این بخش از خودرو بیش ترین میزان توجه خریداران را به خود اختصاص داده است، و وقتی پای کیفیت ساخت و عملکرد هماهنگ و بی صدای جعبه دنده اتوماتیک درمیان باشد، بی گمان تویوتا کمری دنده اتوماتیک یکی از گزینه های اصلی خریداران در بازار خودروهای کارنموده است. همچنین، با وجود این که قیمت بعضی از نمونه های دست دوم این نسل کمری با بعضی از خودروهای صفر چینی برابری می نماید، تعداد قابل توجه ای از مشتریان خرید کمری را به رقبای مدلِ روز چینی ترجیح می دهند و باور دارند که این ژاپنی بادوام، از سطح کیفی بسیار بالاتری بهره مند است و صرف نظر از امکانات محدودش، به واسطه دوام بالا از هزینه نگهداری پایین تری برخوردار است.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: دیوار
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29668

به "کَمِری تاجی بر سر تویوتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کَمِری تاجی بر سر تویوتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید