کنترل تلویزیون با چشم برای معلولان

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت کام کست برای تسهیل دسترسی به خدمات خود از فراوری یک کنترل جدید تلویزیون اطلاع داد که به افراد معلول و ناتوان جسمی اجازه می دهد با چشم این وسیله را کنترل نمایند.

کنترل تلویزیون با چشم برای معلولان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، شرکت کام کست برای تسهیل دسترسی به خدمات خود از فراوری یک کنترل جدید تلویزیون اطلاع داد که به افراد معلول و ناتوان جسمی اجازه می دهد با چشم این وسیله را کنترل نمایند.

این دستگاه کنترل چشمی که Xfinity X1 نام دارد، به افراد امکان می دهد برای عوض کردن کانال تلویزیون، ضبط برنامه ها، جستجوی برنامه ای ویژه و غیره از چشمانشان بهره بگیرند.

این کنترل از راه دور چشمی، به وسیله یک سیستم تحت وب عمل می نماید که با دستگاه ست تاپ باکس کام کست همگام و سازگار می گردد. امکان سازگار کردن این دستگاه با سایر نرم افزارها و سخت افزارهایی که قادر به درک حرکات چشم هستند نیز وجود دارد. لذا کاربران با زل زدن به هر دکمه ای که متناظر با دستگاه های کنترل از راه دور عادی بر روی وب در نظر گرفته شده، می توانند دستورات خود را منتقل نمایند.

سیستم یادشده فعال کردن بعضی اپلیکیشن های کام کست را نیز ممکن می نماید که از جمله آنها می توان به X1 Sports برای مشاهده امتیازات ورزشی اشاره نمود. همچنین از این طریق می توان توضیحات ویدئویی و دستورات صوتی را نیز دریافت کرد. لازم به ذکر است گوگل، مایکروسافت و اپل هم برنامه های مشابهی را برای ارائه خدمات چندرسانه ای خود در دستور کار قرار داده اند.

انتهای پیغام/

hoseinjaguar.ir: مجله جگوار | تور لیدر جاذبه های طبیعی ایران و جهان، اکوتوریسم

imgshot.ir: شاتر عکاسی | مجله آموزش حرفه ای عکاسی

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28218

به "کنترل تلویزیون با چشم برای معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل تلویزیون با چشم برای معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید