گیلان با بیش از 70 برنامه به استقبال هفته صنایع دستی می رود

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: از 20 تا 26 خرداد به عنوان هفته صنایع دستی نام گذاری شده است و این اداره کل با بیش از 70 برنامه به استقبال این هفته خواهد رفت.

گیلان با بیش از 70 برنامه به استقبال هفته صنایع دستی می رود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرود امیر انتخابی با تبریک این ایام به تمام هنرمندان و فعالین این حوزه از برنامه های پیش رو در این هفته اطلاع داد و گفت: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح گارگاه ها، نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی و همچنین برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

او ادامه داد: همایش ملی هنر های سنتی با موضوع معرفی رشته های در حال فراموشی، نقش اقامتگاه های بومگردی در احیاء هنرهای سنتی، طراحی و خلاقیت در کاربری های جدید هنر های سنتی رو به زوال و ترویج ابرشم کشی سنتی در چادر شب قاسم آباد در روز های 22 و 23 خرداد 1398 در شهرستان رودسر برگزار می گردد.

امیر انتخابی در ادامه به افتتاح 5 واحد بوم گردی با موضوع صنایع دستی و برگزاری تور های کارگاه گردی در سطح استان اشاره نمود و همچنین از تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه صنایع دستی استان بمناسبت هفته صنایع دستی اطلاع داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان همچین به افتتاح کارگاه ابریشم کشی سنتی در روستای قاسم آباد و بازدید مدیرکل آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و ناظران بین المللی از روستای قاسم آباد جهت ثبت جهانی چادرشب قاسم آباد اشاره نمود.

او همچنین خاطر نشان کرد: دیدار صمیمی هنرمندان و فعالین صنایع دستی با مسئولین و اصحاب رسانه و نیز بازدید رایگان هنرمندان و صنعتگران از موزه ها و اماکن تاریخی استان را از دیگر برنامه های این اداره کل در این هفته دانست.

او در پایان اظهار کرد: 7 کارگاه آموزش صنایع دستی در این ایام برگزار خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40588

به "گیلان با بیش از 70 برنامه به استقبال هفته صنایع دستی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان با بیش از 70 برنامه به استقبال هفته صنایع دستی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید