10 اپلیکیشن برتر برای برنامه ریزی درسی دانش آموزان و دانشجویان

به گزارش مجله سرگرمی، امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارها از طریق گوشی موبایل و اپلیکیشن های درون آن انجام می گردد، پس شاید ایده بدی نباشد که از انواع اپلیکیشن های مربوط به برنامه ریزی درسی که در اختیار شما قرار دارند، برای سازماندهی امور تحصیلی خود بهره ببرید. در عین حال شما به عنوان یک دانش آموز و یا دانشجو، مسئول پیگیری تاریخ آزمون ها، منابع آزمون ها، تکالیف درسی و امتحانات نهایی هستید. علاوه بر این موارد ممکن است که در فعالیت ها و کلاس های خارج از مدرسه نیز شرکت کنید. به همین علت احتمالا به یاد داشتن تاریخ و روزهای مختلف کلاس ها برای شما کمی سخت می گردد! در چنین شرایطی است که استفاده از یک اپلیکیشن برنامه ریزی درسی اهمیت پیدا می نماید. حال قبل از هر چیزی اگر به فکر خرید یک گوشی موبایل تازه و خوب هستید، دکمه زیر مختص شماست.

10 اپلیکیشن برتر برای برنامه ریزی درسی دانش آموزان و دانشجویان

برترین اپلیکیشن ها برای برنامه ریزی درسی و مطالعاتی

در مقدمه این مطلب به صورت کاملا خلاصه کاربرد اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی را برای شما توضیح دادیم. اگر واقع بینانه فکر کنیم، دیگر منطقی نیست که مثل گذشته همه چیز را در کاغذ بنویسیم و بهتر است که به سراغ استفاده از اپلیکیشن های موجود در این حیطه برویم. با این کار نه تنها سازماندهی کارها و امور تحصیلی برای ما راحت تر می گردد، بلکه دیگر کاغذی مصرف نمی کنیم و به محیط زیست نیز یاری می کنیم. حال اگر نظر شما هم این است که به سراغ استفاده از اپلیکیشن برنامه ریزی درسی بروید، ما در ادامه مطلب ده مورد از برترین اپلیکیشن های این حوزه را برای شما به صورت کامل آنالیز می کنیم. این اپلیکیشن ها عبارتند از:

1) Chipper

Chipper یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها برای مطالعه و برنامه ریزی در میان دانش آموزان است. استفاده از این برنامه می تواند مهارت مدیریت زمان شما را تقویت کند. این اپلیکیشن با امکانات زیادی به شما در برنامه ریزی و مطالعه دروس یاری می نماید. به عنوان مثال شما می توانید به سادگی تمام دوره هایی که در حال حاضر می گذرانید را به آن اضافه کنید و آن ها را بر اساس زمان و تاریخ در برنامه سازماندهی کنید.

Chipper بعلاوه به شما امکان می دهد تا تاریخ آزمون ها، تاریخ سررسید ارائه تکالیف و مقالات و آزمایشگاه ها را هم به تقویم خود اضافه کنید. این برنامه به شما یاری می نماید تا از تکالیف درسی خود به موقع آگاه شوید. احتمالا برای شما هم این ویژگی جالب باشد که وقتی برای مطالعه کردن دروس آماده باشید، می توانید اپلیکیشن را باز کنید و تایمر را تنظیم کنید.

سپس این برنامه به شما پاداشی را در قالب یک نوع پول خیالی در حین مطالعه و انجام وظایف می دهد. شما در واقع هیچ یک از این درآمدها را در زندگی واقعی دریافت نمی کنید، اما این کار یک انگیزه خوب برای ادامه حرکت شما به سمت جلو و پیشرفت درسی خواهد بود. متأسفانه در حال حاضر این برنامه تنها برای سیستم عامل اندروید قابل دانلود و استفاده است و نسخه iOS آن موجود نیست.

2) Classify

دومین اپلیکیشن برتر برای برنامه ریزی درسی این لیست را به Classify اختصاص دادیم. اگر در پی اپلیکیشنی ساده برای سازماندهی تکالیف، پروژه ها و آزمون های خود هستید، اپلیکیشن Classify مختص شماست. رابط کاربری این برنامه به شکلی طراحی شده تا شما در هیچ بخشی سردرگم نشوید و به راحتی بتوانید همه موارد را ثبت و مدیریت کنید. اگر تکنیک شما برای مطالعه (Pomodoro) پومودورو است، اصلا نگران نباشید؛ چرا که در این برنامه می توانید به سراغ بخش Pomodoro بروید و از آن بهره ببرید.

در عین حال شما می توانید برای هر بخشی که دوست دارید یک عکس و یا یک فایل PDF را پیوست کنید تا در هر زمانی که احتیاج بود، از آن ها بهره ببرید. با این کار دیگر هیچ چیز را فراموش نخواهید کرد. در نهایت نیز تاریخ ارائه تکالیف و بعلاوه تاریخ آزمون ها را در آن اضافه کنید و تنطیم کنید که برنامه چه اندازه زودتر هر یک از آن ها را به شما یادآوری کند. در ادامه شما می توانید این اپلیکیشن را برای گوشی موبایل خود دانلود کنید.

3) My Study Life

شما با استفاده از اپلیکیشن My Study Life به راحتی می توانید تکالیف، کلاس ها و امتحانات خود را به صورت یک برنامه هفتگی زیبا بسازید. هنگامی که کلاس های خود را به آن اضافه کنید، می توانید اطلاعات دقیقی در خصوص آن ها مانند شماره کلاس، تکالیف، زمان کلاس و حتی نام استاد را نیز وارد کنید.

بعلاوه اگر به خاطر سپردن تعطیلات یا چرخش زمان کلاس های برا شما سخت است، می توانید این اطلاعات را در My Study Life بنویسید. داشبورد این اپلیکیشن تمامی تکالیف، امتحانات و کلاس های آینده را به شما به صورت کاملا منظم نمایش می دهد. به این ترتیب هرگز تکالیف و موعد تحویل آن ها را فراموش نخواهید کرد. این برنامه برای درس خواندن قابلیت های واقعا مجذوب نمایندهی دارد که بهتر است برای یک بار هم که شده آن ها را امتحان کنید.

4) Power Planner

چهارمین اپلیکیشن برتر برای دانشجویان و دانش آموزان در این لیست Power Planner نام دارد. شما در این برنامه می توانید زمان بندی مطالعاتی خود را نیز بسازید. پاور پلنر به شما یاری می نماید تا زمان کلاس های خود را نیز ثبت کنید تا هیچ کلاسی را از دست ندهید. شما بعلاوه می توانید با استفاده از این اپلیکیشن زمان آزمون های خود را ثبت و پیگیری نمایید و در نهایت تکالیف خود را به موقع به اساتید خود ارائه دهید. یکی از ویژگی های مهم و البته مجذوب نماینده Power Planner این است که می توانید آن را به گوگل کلندر خود وصل کنید.

جدای از موارد قبل شما می توانید معدل خود را با وارد کردن نمرات تکالیف و نمرات آزمون ها در عرض چند دقیقه تخمین بزنید. با این حال اگر می خواهید بیش از یک ترم و پنج نمره را برای هر کلاس اضافه کنید، باید چند دلار برای نسخه پریمیوم این برنامه هزینه بپردازید که این کار منطقی به نظر نمی رسد. در مجموع برای کارهای عادی و روزمره شما می توانید از نسخه رایگان این اپلیکیشن برای اندروید و iOS بهره ببرید.

5) Lessons School Planner

اپلیکیشن برنامه ریزی درسی Lessons School Planner در وهله اول به انرژی شما برای مطالعه و بعلاوه افزایش بهره وری در انجام کارها فکر می نماید. در نگاه اول تنها کاربرد این اپلیکیشن درست کردن لیست کارهای درسی و مطالعاتی به نظر می رسد ولی اگر کار کردن با آن را به خوبی یاد بگیرید، می توانید از ویژگی های خوب و خاص آن همچون درست کردن طرح های مطالعاتی برای دروس بهره ببرید.

این برنامه از قبل نام بعضی از دروس را اضافه نموده که شما می توانید وابسته به احتیاج خود از آن ها بهره ببرید و یا این که به سراغ درست کردن موارد نو بروید. ثبت کردن تاریخ امتحانات و ارائه تکالیف نیز جزو دم دستی ترین ویژگی های Lessons School Planner به حساب می آیند. حالا شما می توانید با استفاده از گزینه های زیر این برنامه را برای گوشی موبایل اندرویدی خود دانلود کنید.

6) Study Bunny: Focus Timer

احتمالا شما هم وقتی عکس بالا را مشاهده نموده اید، محو مجذوب نمایندهیت این برنامه و طراحی آن شده اید. Study Bunny یک برنامه مطالعه غیر معمولی است که مطالعه را برای شما بسیار سرگرم نماینده می نماید. این اپلیکیشن برای آغاز یک خرگوش کارتونی را به شما نمایش می دهد که به عنوان شریک و رقیب مطالعاتی کنار شما خواهد بود تا شما حس بهتری در هنگام مطالعه کردن و درس خواندن داشته باشید.

از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن می توان به زمان بندی جلسات مطالعه، ایجاد لیست کارها، ایجاد فلش کارت و پیگیری پیشرفت دروس نیز اشاره نمود. زمانی که شما در این برنامه آغاز به مطالعه می کنید، سکه هایی به دست می آورید که در نهایت می توانید از آن ها برای درمان خرگوش خود بهره ببرید.

نکته جالب ماجرا این جاست که می توانید برای تغذیه و سفارشی کردن دوستتان (خرگوش) اقلامی خریداری کنید که به شما انگیزه می دهد تا یک جلسه طولانی مطالعه را به انتها برسانید. در واقع این برنامه از روش های جالب و مختلفی استفاده می نماید تا شما زمان مطالعه بیشتری در طی روز داشته باشید. به همین سادگی!

7) Vaia

اپلیکیشن Vaia که در گذشته StudySmarter نام داشت، یک برنامه مفید برای برنامه ریزی مطالعه است که به شما امکان می دهد تا با دانش آموزان دیگر در سراسر دنیا همکاری کنید. برای یاری به شما در صرفه جویی زمان، این برنامه امکان استفاده از فلش کارت های افراد دیگر را نیز فراهم نموده است. این بدان معناست که شما می توانید فلش کارت های دروس مختلف را جستجو کنید و از مواردی که سایر کاربران قبلاً ساخته اند نیز بهره ببرید.

علاوه بر موارد بالا شما در این اپلیکیشن میتوانید جزوه های خود را آپلود کنید و سپس روی آن ها حاشیه نویسی و یا نت برداری کنید. در عین حال می توانید وارد گروه های مطالعاتی با دیگر دانش آموزان و یا دانشجویان شوید. در نهایت هنگامی که می خواهید پیشرفت خود را آنالیز کنید، می توانید از نمودارهای داخلی این اپلیکیشن بهره ببرید.

8) myHomework Student Planner

این اپلیکیشن به زبان ساده راهی برای پیگیری مطالعات شما خواهد بود. برای آغاز کار با myHomework Student Planner شما باید برنامه کلاس ها و تکالیف خود را در آن وارد کنید. سپس اپلیکیشن یک برنامه کلاسی رنگی مثل تصویر بالا برای شما ایجاد می نماید. با این کار سازماندهی کلاس ها و یا امتحانات برای شما راحت تر از گذشته خواهد بود. شما بعلاوه می توانید برای هر یک از دروس یک لیست تکلیف ایجاد کنید تا بدانید چه تکلیفی را باید در چه تاریخی به استاد مربوطه ارائه دهید. پس اگر شما هم در پی اپلیکیشنی ساده در این حوزه می گشت، به هیچ عنوان از دانلود کردن این برنامه غافل نشوید.

9) Smart Timetable

همان طور که از نام این اپلیکیشن نیز معین است، شما باید یک جدول زمانی برای همه چیز درست کنید. پس در ابتدا باید نام و زمان همه کلاس ها و برنامه های خود را در این برنامه ثبت کنید. سپس با یک جدول زیبا و تمیز همچون تصویر بالا روبرو خواهید شد که به راحتی می توانید در هر زمانی که دوست داشتید، آن را سفارشی سازی کنید و رنگ هر مورد را تغییر دهید. قبل از زمان آغاز هر یک از کلاس ها یک اعلان از Smart Timetable دریافت می کنید تا به موقع سر کلاس خود بروید و کلاس را از دست ندهید.

در عین حال شما می توانید اطلاعات اضافی در خصوص هر کلاس از جمله نوع کلاس، ساختمان و شماره اتاق و حتی نام استاد خود را در برنامه وارد کنید و سپس یادداشت های مربوط به هر کلاس را در آن بارگذاری کنید. در طی هر روز نیز صفحه اصلی برنامه آپدیت می گردد تا کلاس های مربوط به آن روز را در اولویت بالاتری مشاهده کنید. در واقع این برنامه هیچ بهانه ای برای درس نخواندن ما باقی نگذاشته است!

10) School Planner

اپلیکیشن برنامه ریزی درسی School Planner گزینه ها و قابلیت های بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در ابتدا شما می توانید به راحتی کلاس های خود را در این برنامه وارد کنید و یا از الگوهای پیش فرض موجود در آن بهره ببرید. اگر دوست دارید که همواره نمودار نمرات، زمان مطالعه و یا موارد دیگر را به صورت جداگانه و منظم مشاهده کنید، این برنامه مختص شماست. نکته جالب ماجرا این جاست که شما حتی می توانید کارنامه های خود را نیز به صورت جداگانه در این برنامه بارگذاری و در هر زمان که دوست داشتید آن ها را مشاهده کنید. متأسفانه در حال حاضر این برنامه تنها برای سیستم عامل اندروید قابل دانلود و استفاده است و نسخه iOS آن موجود نیست.

استفاده از اپلیکیشن برنامه ریزی درسی برای سازماندهی دروس و مطالعات

با برترین برنامه های مدیریت مطالعه برای دانش آموزان و دانشجویان می توانید به درستی در مسیر خود قرار بگیرید. وقتی یک اپلیکیشن برنامه ریزی خوب برای مطالعه کردن دارید، می توانید با خیال راحت دروس خود را مطالعه کنید و در نهایت با گزارش های ماهیانه و هفتگی تمامی موارد را آنالیز کنید. با این کار از شر یادداشت برداشتن از تایم مطالعه خود نیز خلاص می شوید. علاوه بر این موارد چنین اپلیکیشن هایی می توانند به عنوان یک یادآور آغاز مطالعه یا تکمیل یک تکلیف مهم به شما یاری نمایند. حال شما بگویید که چه اپلیکیشن های دیگری را در این حوزه می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164560

به "10 اپلیکیشن برتر برای برنامه ریزی درسی دانش آموزان و دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اپلیکیشن برتر برای برنامه ریزی درسی دانش آموزان و دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید