2 عضو کمیته نوبل ادبیات استعفا کردند

به گزارش مجله سرگرمی، دو نفر از اعضای کمیته نوبل ادبیات در حالی استعفای خود را اعلام کردند که یکی از آن ها اهدای جایزه نوبل ادبیات سال 2019 به پیتر هاندکه را دلیل این اقدام خود عنوان نموده است.

2 عضو کمیته نوبل ادبیات استعفا کردند

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از آر اف آی نوشت: کریستوفر لیندوئر و گان بریت سانداستورم هر دو از اعضای کمیته سوئدی نوبل ادبیات بودند که استعفای خود از سمت شان را اعلام کردند.

سانداستورم دلیل این اقدامش را مخالفت با طرز فکر ادبیات فراتر از سیاست است بیان نموده است.

  • انتقاد نویسندگان از اعطای نوبل ادبیات به پیتر هاندکه

پیتر هاندکه نویسنده اتریشی که به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات 2019 انتخاب شد، به دلیل حمایتش از صرب ها در جنگ یوگسلاوی در دهه 90 میلادی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و انتخاب او به عنوان برنده سال 2019 اعتراض بسیاری را از جمله از سوی بعضی نویسندگان به دنبال داشت.

  • پیدا شدن پاسپورت یوگسلاو هانتکه دردسرساز شد

لیندوئر درباره استعفای خود بیان نمود، توانایی تحمل اصلاحات داخلی را که این کمیته پس از ماجرای رسوایی اخلاقی سال 2017 متحمل شد نداشته است.

با این حال سانداستورم فهرستی از دلایل را برای ترک این آموزشگاه ارائه نموده که در بین آن ها اهدای جایزه نوبل ادبیات 2019 به پیتر هاندکه نیز دیده می گردد.

سانداستورم بیان نمود از این که در انتخاب برنده جایزه نوبل سال 2018 یعنی اولگا توکارچوک نقش داشته خشنود است، اما با انتخاب هاندکه به عنوان برنده سال 2019 مخالف بوده است.

استعفای این دو نفر درحالی توسط آموزشگاه سوئدی تایید شده که کمتر از یک هفته به برگزاری مراسم رسمی اهدای جوایز نوبل در 10 دسامبر باقی مانده است. جوایز نوبل طی مراسمی رسمی در دهم دسامبر یعنی سال روز درگذشت آلفرد نوبل اهدا می گردد.

پس از به تعویق افتادن انتخاب برنده جایزه نوبل ادبیات 2018، برندگان این جایزه در سال های 2018 و 2019 همزمان با هم سال جاری معرفی شدند.

لیندوئر و سانداستورم از اعضای ثابت کمیته نوبل محسوب نمی شدند.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62172

به "2 عضو کمیته نوبل ادبیات استعفا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 عضو کمیته نوبل ادبیات استعفا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید