43 هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر نموده ایم

به گزارش مجله سرگرمی، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سال جاری 43 هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر نموده ایم که 25 هزار نفر از این تعداد سهم دانشگاه فرهنگیان است و 18 هزار نفر مابقی برای مشمولان ماده 28 بوده است.

43 هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر نموده ایم

به گزارش خبرنگاران، جمشید انصاری عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری استان اصفهان، با بیان اینکه نظام اداری کشور با یک هدف تعیین شکل گرفته و دستگاه های اجرایی از این هدف تعیین تبعیت می نمایند، اظهار کرد: این هدف تعیین اعمال حاکمیت نظام اسلامی در نقاط مختلف کشور است. این اهداف یک جا برای تحقق حقوق عامه است که قوه قضائیه ورود می نماید و یک جا هم برای تامین زیرساخت هایی است که مردم به آن احتیاج دارند.

وی اضافه نمود: بنابراین هدف استقرار نظام اداری، اعمال حاکمیت و ارائه خدمات به مردم است که تصدی آن با دولت است.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: در نظام اداری دو هدف طریقی و موضوعی داریم. برای مثال در آموزش و پرورش هدف طریقی، آموزش صحیح به دانش آموزان برای اداره کشور در آینده است، اما موضوع معلمان و رسیدگی به مسائل آنان جز اهداف موضوعی هستند. مشکل اصلی ما در کشور این است که اهداف موضوعی بر اهداف طریقی غلبه پیدا می نمایند.

انصاری ادامه داد: هر 100 نفر اول کنکور سراسری یا در مدارس نمونه مردمی درس خوانده اند یا در مدارس غیر انتفاعی. این امر نشان می دهد که مدارس دولتی مشکل دارند. وقتی می خواهیم بهترین آموزش و پرورش را داشته باشیم باید هر کسی را به نظر شما استخدام کنیم تا مشکل کمبود نیرو حل گردد؟ در شرایط اضطراری کارهایی را انجام می دهیم که درست نیست.

وی توضیح داد: تعیین است که اهداف طریقی را در نظام اداری فراموش نموده ایم. آیا کسانی که مراحل شایسته گزینی را طی ننموده اند می توانند خدمات بهداشتی ارائه نمایند یا معلم شوند!؟ باید بپذیریم که ارائه خدمات بهتر توسط شایسته ترین کارگزاران امکان پذیر است. پس اگر می خواهیم رضایت مردم را جلب کنیم باید گزینش نخبگان را در دستور کار قرار دهیم.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص طرح نظر سنجی از مردم در خصوص میزان رضایتمندی از دستگاه های اجرایی، گفت: این نظرسنجی طرحی سراسری است که در 31 استان کشور و نصف شهرستان های استان ها اجرا شده است. در این طرح در همان لحظه ای که ارباب رجوع به یک اداره مراجعه نموده است در خصوص رضایتمندی او از ارائه خدمات آن اداره سوال شده است. این نظر سنجیِ رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی همه ساله در فصل پاییز انجام می گردد.

انصاری اضافه نمود: سال جاری 43 هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر نموده ایم که 25 هزار نفر از این تعداد سهم دانشگاه فرهنگیان است و 18 هزار نفر مابقی برای مشمولان ماده 28 بوده است. برای استخدام هر معلم حدود 45 میلیون تومان بودجه برای تامین حقوق یک ساله او احتیاج است.

وی با بیان اینکه شرط عقل این است که قدم های خود را با دور اندیشی برداریم، اظهار کرد: برای هر 15 دانش آموز، یک معلم احتیاج است. بنابراین سازماندهی داخلی بر عهده آموزش و پرورش و اولویت اصلی تامین معلم است. البته این نکته را باید اشاره کنیم که طبق مصوبه حتی معاونان نیز باید در مدارس تدریس نمایند تا از فضای علمی و تدریس دور نشوند.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: این آمادگی را داریم که در هر کلاس ابتدایی برای 18.72 نفر دانش آموز یک معلم اختصاص دهیم.

انصاری اضافه نمود: متوسط سنوات خدمت کارکنان آموزش و پرورش استان اصفهان 18 سال است و این در حالی است که متوسط سنوات خدمت کارکنان آموزش و پرورش در کشور 16 سال است. همچنین متوسط پرداختی معلمان در کشور(سال جاری) در ماه 40 میلیون ریال و در استان اصفهان 47 میلیون ریال است.

وی گفت: تمام مجوزهایی که برای دستگاه های اجرایی تعیین نموده ایم همین هفته در اختیار استاندار اصفهان قرار می دهیم تا دستگاه ها سهم استخدامی خود را مطالبه نمایند. همچنین سال جاری سهم بخش بهداشت و درمان کشور برای استخدام نیروهای جدید، 10 هزار نفر است.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36878

به "43 هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "43 هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید