صادرات محصولات دانشی به 60 کشور، راه اندازی شهر فن آور تهران آرزوی معاونت علمی

به گزارش مجله سرگرمی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه صادرات محصولات دانش بنیان پیچیده تر از صادرات محصولات سنتی است گفت: با هماهنگی های اجرا شده در حال حاضر محصولات دانش بنیان کشور به بیش از 60 کشور صادر می گردد.

صادرات محصولات دانشی به 60 کشور، راه اندازی شهر فن آور تهران آرزوی معاونت علمی

به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاح ایستگاه نوآوری شریف در جمع خبرنگاران، تبدیل شهر تهران به شهر فناوری را یکی از موضوعات در دستور کار معاونت علمی مطرح کرد و اضافه نمود: در فاز پایلوت در مناطقی مانند اطراف دانشگاه شریف این برنامه را اجرایی کردیم و شاهد هستیم که پیرامون این دانشگاه 450 شرکت دانش بنیان ایجاد گردیده است.

وی ایجاد محیط نوآوری را بستر جدی برای فعالیت همه شرکت ها و استارت اپ ها دانست و ادامه داد: این امر موجب تغییر در فضای شهرها می گردد به گونه ای که بر اساس رتبه بندی اخیر پایگاه GII شهر تهران در رده 50 شهر بزرگ در حوزه فن آوری معرفی گردیده است.

ستاری با تاکید بر این که پتانسیل های زیادی در شهر تهران برای توسعه فن آوری وجود دارد، دانشگاههای فعال و جوانان با استعداد را از جمله این پتانسیل ها دانست و اظهار کرد: در ایستگاه نوآوری شریف که در فضایی بالغ بر 40 هزار متر مربع ایجاد گردیده است فضایی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان با سرمایه گذاری های بخش خصوصی است تا بتواند از این طریق نخبه های فن آوری در شهرها بالغ شوند.

ستاری با تاکید بر این که علاوه بر ایستگاه نوآوری شریف مراکز دیگری چون کارخانه نوآوری در تهران راه اندازی گردیده اند، ابراز امیدواری کرد که در آینده این نوع کارخانه ها در شهر تهران افزایش یابند.

معاون علمی رئیس جمهور توسعه فضاهای کسب و کار دانش بنیان را از برنامه های جدی این معاونت نام برد و اضافه نمود: توسعه این کسب و کارها با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین به صادرات محصولات دانش بنیان اشاره نمود و ادامه داد: صادرات محصولات دانش بنیان پیچیده تر از محصولات سنتی است چرا که محصولات دانش بنیان احتیاج به استانداردهای خاص دارند ضمن آن که دارو و تجهیزات پزشکی نیز احتیاجمند انجام کارآزمایی های بالینی متعددی است.

وی با بیان اینکه تاکنون چنین فضایی وجود نداشته است یاد آور شد: افزود: ما برای آشنایی شرکت ها برای صادرات محصولات خود کریدور صادرات محصولات دانش بنیان را راه اندازی کردیم تا خدمات لازم را به این شرکت ها ارائه دهد.

وی با بیان اینکه این کریدور فعال است اضافه نمود: در این کریدور از شرکت ها به لحاظ مالی حمایت می شوند تا بتوانند محصولات خود را صادر نمایند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، میزان صادرات شرکت های دانش بنیان در سال گذشته را 400 میلیون دلار عنوان و ابراز امیدواری کرد که این میزان تا دو سال آینده به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

معاون علمی رئیس جمهوردر عین حال تاکید نمود: این میزان صادرات به غیر از محصولات دانش بنیان حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات نمی گردد چرا که محصولات این حوزه مشمول فرایندهای گمرک نمی گردد.

ستاری با تاکید بر اینکه برخی از کشورها به بیش از 10 کشور صادرات دارند، اضافه نمود: در حال حاضر با هماهنگی های انجام شده محصولات ایرانی دانش بنیان به بیش از 60 کشور دنیا صادر می گردد این امر با ایجاد زیر ساختهای لازم انجام شده است.

معاون علمی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ کدام از شرکت های دانش بنیان دولتی نیستند گفت: تجاری سازی تنها از طریق بخش خصوصی اتفاق می افتد از این رو رویکرد ما این است که بخش خصوصی در این حوزه فعال گردد.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 794

به "صادرات محصولات دانشی به 60 کشور، راه اندازی شهر فن آور تهران آرزوی معاونت علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات محصولات دانشی به 60 کشور، راه اندازی شهر فن آور تهران آرزوی معاونت علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید