آزمون فدراسیون کشتی در روزهای سخت، کدام تیم ها به ایران می آیند؟

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، لغو میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی 2019 در تهران خیلی از معادلات و برنامه های فدراسیون کشتی ایران را تحت تاثیر قرار داد. فدراسیونی که قرار بود بلافاصله بعد از جام جهانی تهران به سراغ میزبانی جام باشگاه های جهان در بجنورد می رفت، با یک شوک بزرگ روبرو شد و به یکباره شرایط دعوت از تیمهای بزرگ را از دست داد.

آزمون فدراسیون کشتی در روزهای سخت، کدام تیم ها به ایران می آیند؟

جای هیچ تردیدی نیست که لغو جام جهانی تهران خواسته یا ناخواسته بر میزبانی جام باشگاه های جهان هم تاثیر گذاشته و نمی توان سایه سنگین عدم برگزاری جام جهانی در ایران را بر سطح کمی و کیفی جام باشگاه های جهان نادیده گرفت.

رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان طبق تقویم اتحادیه جهانی باید روزهای 26 تا 29 آذرماه به میزبانی بجنورد برگزار شود. رقابتهایی که با حضور سه تیم داخلی و سه تیم خارجی بصورت مجزا در هر دو رشته برگزار خواهد شد. به همین دلیل کمیته لیگ فدراسیون هم با توجه به اتفاقات اخیر با تمام توان در تلاش است تیم های اسم و رسم دار و با کیفیتی را از کشورهای موردنظرش به ایران بیاورد تا شاید کمی از شوک وارده لغو میزبانی جام جهانی بکاهد.

البته رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی چندی پیش در گام نخست رایزنی های این کمیته، صحبت از تیم های روسیه و آمریکا و حضور نمایندگان این دو کشور در جام باشگاه های جهان مطرح نمود اما بلافاصله با انصراف تیم امریکا از حضور در ایران شرایط متفاوت شد.

با وجود انصراف آمریکایی ها، کمیته لیگ دوباره وارد عمل شد و بیان نمود تاکنون حضور تیم چین قطعی شده و رایزنی با تیم های باشگاهی روسیه، آذربایجان، گرجستان، ترکیه ، ارمنستان و آلمان هم در جریان است، اما تا قطعیت این احتمالات، کمی صبر و زمان نیاز است.

نباید فراموش کرد مهمترین دستاورد برگزاری جام باشگاه های جهان در ایران، فراهم آوردن زمینه ای برای حضور تیم های مطرح باشگاهی از کشورهای صاحب نام جهان در کشورمان است. در غیر اینصورت اگر فدراسیون به دعوت از تیم های گمنام و درجه سه و چهار خارجی بسنده کند، نه تنها این مسابقات توجیه فنی و تبلیغاتی نخواهد داشت، بلکه این رویداد به ظاهر بین المللی ثمره ای برای کشتی نخواهد داشت و بیشتر یک وقت و هزینه تلف کردن خواهد بود.

در پایان باید میزبانی جام باشگاه های جهان و سطح کمی و کیفی آنرا یکی از بزرگترین آزمون های فدراسیون کشتی خواند که به تازگی با تصمیم اتحادیه جهانی میزبانی جام جهانی را از دست داده و به دنبال بازگرداندن اعتبار و جایگاه خود در عرصه کشتی جهان است.

به گزارش خبرنگاران، تیم های بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در کشتی آزاد و تیم های بازار بزرگ ایران، سیناصنعت ایذه و هیات کشتی سیرجان در کشتی فرنگی، سهمیه حضور در جام باشگاه های جهان را کسب کرده اند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62381

به "آزمون فدراسیون کشتی در روزهای سخت، کدام تیم ها به ایران می آیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون فدراسیون کشتی در روزهای سخت، کدام تیم ها به ایران می آیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید