بحث استعفای اعضای دولت مطرح نیست

به گزارش مجله سرگرمی، معاون پارلمانی رییس جمهور اعلام نمود که بحث استعفای اعضای کابینه دوازدهم مطرح نیست.

بحث استعفای اعضای دولت مطرح نیست

به گزارش خبرنگاران، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا استعفای برخی وزرا صحت دارد یا خیر، گفت: بحث استعفایی مطرح نیست.

وی توضیح داد:همه اعضای دولت در ابتدای کار به رییس جمهوری اعلام کردند که در هر مرحله و هر مقطعی که منافع و مصالح کشور اقتضاء می نماید و لازم دانستند هر تصمیمی که درباره هر کدام از آنها صلاح ببینند، اتخاذ نمایند.

امیری درباره وضعیت لوایح چهارگانه و تصویب آن در مجلس نیز گفت: دیروز ایرادات شورای نگهبان در مجلس برطرف و رجوع شد و بازگشت. یک مورد از لوایح چهارگانه باقی مانده که زمانی که در دستور کار صحن علنی مجلس نهاده شد بنا به درخواست نمایندگان مجلس دوماه به تعویق افتاد.

وی اضافه نمود: برای کشور و دولت این لوایح بسیار مهم و ضروری هستند. دغدغه های نمایندگان مجلس درباره این لوایح در کمیسون های مختلف دولت و شورای عالی امنیت ملی مورد بحث نهاده شده است و اصول امنیت ملی ما در هر چهار لایحه در نظر گرفته گردیده است.

امیری با اظهار امیدواری از اینکه این لوایح در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد اظهار کرد: روابط و مناسبات مالی ایران با دیگر کشورهای جهان در این لوایح بسیار تعیین نماینده خواهد بود. در هفته جاری رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه ای را با مقامات دولتی دیگر و فراکسیون ها و کمیسیون های مجلس برگزار نموده اند و پرسش هایی که نمایندگان داشتند را پاسخ دادند. ما امیدواریم در شرایطی که در آن قرار داریم و ضرورت هایی که با آن مواجهه هستیم نمایندگان لایحه باقی مانده را نیز تصویب نمایند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری تاکید نمود: امیدواریم که این لوایح که از طریق شورای نگهبان به مجمع می رود در آنجا مورد تایید نهایی قرار گیرد.

امیری در پاسخ به این پرسش که وزارتخانه هایی که در حال حاضر دارای سرپرست هستند چه زمان وزرایشان تعیین می شوند گفت: قطعا در موعد قانونی وزرای مربوط به این وزارتخانه ها توسط آقای روحانی به مجلس معرفی خواهند شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت با ارجاع لوایح چهارگانه به مجمع تشخیص مصلحت موافق است یا خیر گفت: اختیارات مجمع در این زمینه تعیین است و البته رهبری می توانند نظارت بر سیاست های کلی نظام را به نهادی چون مجمع واگذار نمایند، از این حیث مجمع تشخیص می تواند از بعد نظارت به این لوایح توجه داشته و آنها را مورد آنالیز قرار دهد .

وی همچنین تاکید نمود: برخی از نمایندگان مجلس یا دیگر صاحب نظران لوایح چهارگانه را به برجام ربط می دهند در حالی که این لوایح به مسائل ارتباط ایران با بانک های بین المللی مربوط است و حتی برخی از این لوایح در دولت های قبل به مجلس ارجاع گردیده است.

dorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4008

به "بحث استعفای اعضای دولت مطرح نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحث استعفای اعضای دولت مطرح نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید